Grandland X: докоснахме се до новия компактен SUV на Opel

От Рюселсхайм подготвят сериозна заплаха за Tiguan, Qashqai и компания


31
авг.
2017

Opel лансира своя нов Х-модел: във Франкфурт германците ще представи компактния SUV Grandland X. Новият модел е с 20 см по-дълъг от Crossland X и Mokka X, като прави впечатление с къси надвеси, облицовка на каросерията и защита на пода. Дългият 4,48 м, широк 1,84 м и висок 1,64 м Grandland X използва същата платформа като Peugeot 3008, но задвижващият тракт и електрониката идват от Рюселсхайм. И при Grandland X Opel ще заложи на иновации от по-високите класове като Full LED фаорве със следене на завоя, асистент за дълги светлини и автоматично регулиране на светлинния сноп. Сред опциите ще бъде тракшън контрол с четири режима. С товарен обем до 1652 л SUV-ът на Opel ще бъде атрактивен и за любителите на комбита. Високият модел е достъпен с инфотейнмънт системата Intellilink, OnStar и система за индуктивно зареждане на смартфона.

Докато разглеждаме внимателно интериора, хвърляме поглед към жабката. Отваряме и напипваме кука вътре. На нея може да бъде закачена торбичка, а капачето да бъде затворено. Моля? Дизайнерът Свен Вайнфуртнер ни обяснява: „По време на тестове всичките боклуци постоянно се търкаляха по пода и ние потърсихме разумно решение на този проблем.” Именно такива малки детайли правят Grandland X „голям”. Сядаме в купето, първо на задната седалка. Предната е настроена за водач с височина 1,80 м – а човекът на втория ред няма никакъв проблем да кръстоса крак върху крак. Междуосието от 2,68 м е точно на нивото на Tiguan, по отношението на предлаганото място Opel-ът е сериозен конкурент. Петима възрастни съвсем спокойно могат да пътуват с него, а комфортът върху предните AGR-седалки е невероятен.

Време е за тест на шофьорското „кресло”. Макар че е „брат” на Peugeot 3008, Opel-ът няма онзи шантав i-Cockpit с малък волан и уреди на него. Grandland притежава типичния конвенционален интериор за Opel – солиден, с прилична изработка, облечена в кожа централна конзола и с елегантен пиано лак. Подредбата е ергономична – с голям тъчскрийн в зрителното поле на водача, под него е управлението на климатика, а отдолу – „контролния център” за шасито. Мотото при създаването явно е било: сядаш, потегляш и всичко ти става ясно от първия метър.

Както и при всички свои актуални модели, и за Grandland X Opel предлага различни асистенти и комфортни опции. Към тях спадат адаптивният темпомат с разпознаване на пешеходци и система за автоматично спиране, система за разпознаване на умората и познатите ни ергономични седалки. Grip Control (срещу доплащане) може да бъде настройвана в пет режима – за сняг, за кал, за сняг и за мокра настилка. При тях се променят реакциите на автоматика, както и на двигателя. По желание на клиента SUV-ът може да бъде поръчан с двуцветен екстериор, при който таванът е черен. При старта на продажбите ще бъдат предлагани два двигателя (със 6-степенна ръчна и с 6-степ. автоматична трансмисия):

  • 1,2-литров бензинов с 96 кВт (130 к.с.) и 230 Нм при 1750 об/мин. Разход: смесен 5,5-5,4 л на 100 км, СО2: 127-124 г/км. Цена: от 38 335 лв.
  • 1,6-литров дизелов с 88 кВт (120 к.с.) и 300 Нм при 1750 об/мин. Разход: смесен 4,6-4,3 л на 100 км, СО2: 118-111 г/км. Цена: от 40 875 лв.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин