2021
Mercedes има EQS, BMW ще пусне през 2022 г. i7. А Audi? Към компанията все още не е разкрила какъв ще бъде нейният луксозен седан от следващо поколение. Но хората от Инголщат работят по въпроса. На IAA в Мюнхен (7 до 12 септември 2021 г.) Audi ще разкрие с концепцията Grand Sphere какво може да се очаква от четирите ринга във високия клас. Grand Sphere е вторият от трите обявени прототипа Sphere и по всяка вероятност е предвестника на изцяло електрически наследник на A8.
Най-важното за прототипа Audi Grand Sphere
● Евентуален наследник на Audi A8
● Втори от трите прототипа Sphere
● Еволюция на концепцията Artemis
● Автономно шофиране от ниво 4
● Управление чрез Eyetracking
● Пускане на пазара: 2025 г.
По-дълъг от Audi A8
С дължина от 5,3 метра концепцията е ясно насочена към луксозния клас. По-интересното обаче са пропорциите: остъклената част (т.нар. Greenhous) изглежда значително по-ниска, отколкото е в действителност – ефект, който визуално удължава колата. Дизайнерският трик се крие в извита алуминиева декоративна лайстна, която „води“ погледа и създава усещане, че автомобилът е по-скосен. Компонентите на климатика са разположени под сравнително късия преден капак, което осигурява повече пространство в кокпита.
Комбинация от Sportback и седан
Най-атрактивната част на Grand Sphere определено е задната. Линията на покрива се спуска първоначално плавно назад, а след това рязко пада. Капакът на багажника е, така да се каже, продължението на алуминиевата лайстна, описана по-горе. Това прави прототипа комбинация от Sportback и седан.
Автомобилът като „трето пространство за живеене”
При серийния вариант вратите, които се отварят в противоположни посоки, както и липсващата В-колона вероятно ще отпаднат. Сегашната конструкция улеснява влизането. И така стигаме до най -важната част на автомобила: Grand Sphere е разработена не както обикновено отвън навътре, а точно обратното. Фокусът е поставен върху щедро пространство за пътниците, около което е адаптирана каросерията. Според Audi Grand Sphere трябва да представлява един вид „трето жизнено пространство“ за хората след апартамента и офиса.
Автономно шофиране от ниво 4 в Audi Sky Sphere Concept
Оформлението на кокпита по този начин е възможно благодарение на две неща: електрическо задвижване и автономно шофиране. Електрическото задвижване позволява повече пространство, тъй като електрическите двигатели и батериите заемат много по-малко място от ДВГ, конвенционална трансмисия и кардан. В допълнение, серийната версия на Grand Sphere по-късно ще може да владее автономно шофиране от ниво 4.
Надали задните седалки ще останат в същия вид и при серийния вариант – както и надали ще има фикус и дозатор за вода в централния тунел като при прототипа. Сигурно обаче е, че таблото, което се мести напред, както и сгъващият се волан осигуряват много повече място, отколкото в Mercedes EQS и Tesla Model S.
Управление чрез Eyetracking
Управлението в кокпита става не чрез натискане или с гласови команди, а посредством Eyetracking и жестове. Сензори разпознават накъде гледа шофьорът и избират съответния символ. Чрез натискане в подлакътника на вратата изборът бива потвърден и системата сменя съответното меню. Така например, ако искате да настроите климатик, трябва да погледнете към съответния контролер във вратата.
Пробег около 800 км с едно зареждане
Към момента почти няма данни за задвижването. За база вероятно ще бъде използвана платформата РРЕ – която ще използват също електрическото Porsche Macan и Audi A6 e-tron. Eнергията ще идва от батерия с капацитет 120 кВт – която би следвало да осигурява 800 км пробег с едно зареждане.