На своя юбилей Бернд Майлендер сигурно не би искал да има много работа. Но катастрофата на Нико Хюлкенберг на старта стана причина колата за сигурност да излезе на трасето в GP на Сингапур 2016. Това е единственият старт от календара, където винаги e излизал Safety Car.
От 2000 г. автомобилът за безопасността е шофиран от Бернд Майлендер. В своята кариера той има над 640 старта като водач на колоната – повече от световния шампион за 1997 г. Жак Вилньов.
Общо Safety Car-ът е бил на трасето повече от 750 обиколки – а това отговаря на дължината на 12 GP! При това честотата му на излизане се увеличава, въпреки че напоследък се изграждат все повече асфалтирани зони за сигурност. Колата за сигурност е въведена официално през 1992 г. През 90-те години, т.е. за повече от десетилетие, специалният автомобил е излизал 30 пъти и „неутрализирал“ болидите общо за 95 обиколки. За сравнение: през последните осем години SC е стъпвала на пистата 106 пъти за общо 391 обиколки! Най-много излизания са регистрирани през 2010 г. – общо 20.
От години Mercedes предоставя автомобила на сигурността във Формула 1 – и това е най-новото AMG. Естествено, серийните машини получават някои подобрения: при това не само радиостанция в кокпита и сигнални лампи на покрива. Окачването е преработено за писта, двигателят е тунингован, а спирачките са по-големи.
В историята на Формула 1 обаче са използвани не само Benz-ове: сигурността са осигурявали също Ford Escort, Opel Vectra и Porsche 911 GT2. Зад волана на Safety Car-a освен Майлендер са били също Оливър Гарвин, Епи Уайътцийс, Макс Анджелели, Жан Раньоти и Марсел Феслер.
Въпреки че официално в регламента Safety Car е вкаран чак през 1992 г., първата фаза на излизане на автомобил за сигурността е през 1973 г. в GP на Канада след удар между Джоди Шектер и Франсоа Север. Пилотът на сигурността Епи Уайътцийс обаче неутрализира не водача, а пилота на Williams Хоудън Ганли. Така настава голям хаос и се разрастват дълги дискусии за това кой е реалният победител. Тогава спортните комисари обявяват за първенец Питър Ревсън (McLaren-Ford).
Дори и след това обаче има още много куриозни случаи. Най-вече Таки Иноуи може да разказва много по тази тема: през 1995 г. по време на GP на Монако болидът на японеца е ударен от Safety Car-а с водач Жан Раньоти. В Унгария през същата година азиатецът, обявен за един от най-неуспешните пилоти в историята на F1, беше бутнат от колата на медиците.