Goodyear представи гума, достатъчно издръжлива за електромобилите


9
мар.
2018

Goodyear направи кратко представяне по време на Международното автомобилно изложение Женева 2018 на EfficientGrip Performance с Electric Drive, прототип на автомобилна гума за разширяващия се пазар на електромобили, която ще бъде в употреба в Европа през 2019 г.

Тестовете на компанията разкриват, че традиционните гуми могат да се износват до 30% по-бързо, когато са монтирани на електромобили, поради мощния, незабавен въртящ момент на електрическите двигатели и допълнителната маса на автомобилите в резултат на тежките акумулаторни батерии.

„Комбинацията от засилващи се регулации в областта на намаляването на вредните емисии, желанието за намаляване на зависимостта от изкопаеми горива и бързите печалби в областта на технологиите на акумулаторните батерии създават отлична среда за електромобилите”, заяви Крис Дилейни, президент на Goodyear за Европа, Близкия Изток и Африка. “Работим заедно с производителите на автомобили по въвеждането на нашата Electric Drive технология през следващата година, която има за цел да задоволи уникалните изисквания към характеристиките на този нарастващ автомобилен сегмент.”

В допълнение на изискванията за издръжливост, автомобилните производители настояват за подобрено съпротивление при търкаляне при електромобилите. Повишеният пробег е приоритет от особена важност за потребителите поради неразработената инфраструктура за зареждане в повечето държави. Тишината и комфортът на автомобилните гуми са друго съображение, тъй като при ниски скорости електромобилите генерират наполовина по-малко шум в сравнение с традиционните превозни средства.

Технология Electric Drive

За да се справи  с тези предизвикателства, прототипът EfficientGrip Performance с технологията Electric Drive предлага следните решения:

  • Удължен пробег в резултат на иновативния дизайн на шарката: По-тесните каналчета на шарката позволяват по-голяма контактна повърхност с пътя от традиционните радиални канали. С по-голяма площ на пътя, гумата може да се справи по-добре с високите нива на въртящ момент, като запазва отлични характеристики на мокър път. Дизайнът на шарката също така предотвратява навлизането на звукови вълни в каналите, като по този начин намалява шума.
  • Структура с висока товароносимост: Формата на кухината на гумата е оптимизирана с цел поддържане на допълнителното тегло на автомобила в резултат на акумулаторните батерии, като същевременно се осигурява оптимална контактна повърхност на шарката за отлично поведение на пътя.
  • Подобрен пробег: Характеристиките на материала на шарката са предвидени за изключително ниско съпротивление при търкаляне, с цел удължаване на пробега на автомобила, като по този начин се справят с високия въртящ момент. Освен това, страничната стена е проектирана да намалява аеродинамичното съпротивление, а профилът осигурява по-малко въртяща се маса, което води по по-ниско потребление на енергия.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >