2016
Goodyear беше избрана от Международна автомобилна федерация (FIA) за ексклузивен доставчик на гуми за Европейския шампионат с камиони на FIA за следващите три години. Партньорството удължава и разширява дългото участие на Goodyear в сериите, за които компанията произвежда специално разработени състезателни гуми от 2004 г. насам.
Подновяването на партньорството за следващите три години означава, че Goodyear е партньор на новосформираната компания ЕТRА Promotion GmbH (ЕТRА) – новия промоутър на сериите. ЕТRА има амбициозни планове за подобряване и повишаване на имиджа и общественото възприемане на шампионата, както и за увеличаване на броя на участниците в него и медийното му отразяване. Тези нововъведения са атрактивна платформа за Goodyear, на която ще може да покаже своета лидерство в тежкотоварните гуми, както и в тестването на нови технологии за развитие на товарните гуми на пистата при предизвикателни и конкурентни условия.
През следващите три години, Goodyear ще доставя специално разработените състезателни гуми за камиони с размер 315/70R22.5 за всички конкурентни отбори в сериите. Тези състезателни гуми са изградени от подобен каркас като стандартните гуми за камиони на Goodyear. С цел да се подобри представянето и най-вече да се намали рискът от прегряване и повишаване на страничната твърдост, каркасът е променен в някои отношения. Основната разлика е в протектора, който има основна роля за представянето на пистата, достигайки много висока температура, докато камионът се бори за оптимално сцепление по време на състезанието. Гумите за камиони на Goodyear имат специално проектиран протектор. Този протектор осигурява отлично сцепление както на сухи, така и на мокри пътни настилки. В комбинация с характерния асиметричен дизайн на рамото и надлъжните канали протекторът на Goodyear предлага цялостно представяне на всички шофьори и на всички трасета.
Всички състезателни гуми за камиони на Goodyear имат RFID (Radio Frequency Identity), който дава на всяка гума уникална идентичност, която се използва от служителите на FIA. Тази технология за „чип в гумата“, включва поставянето на микрочип в гумата по време на производството й. Чипът съдържа данни за гумата, включително уникален идентификационен код, което позволява на FIA да следи всяка гума, за да гарантира, че всички състезателни екипи се придържат към регулациите по отношение на броя и използването на състезателни гуми.