Новини » Светът на Фолксваген » Новости » Golf R „20 Years” – най-бързият R-модел на Volkswagen на Ринга

Golf R „20 Years” – най-бързият R-модел на Volkswagen на Ринга

2508
2022

Юбилейният модел Golf R „20 Years” си заслужи титлата за най-бърз R-модел на Volkswagen на Нюрбургринг, като при изминаването на Северната дъга като закова хронометъра на 7:47,31 мин. Специалната версия на модела, направена по случай 20-ата годишнина от пускането на първия Golf R, развива максимална скорост от 270 км/ч (електронно ограничена) и ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,6 сек. Тези върхови динамични показатели са постигнати благодарение на мощност 333 к.с. – с 13 повече, отколкото при стандартната модификация. Благодарение на значително подобрените реакции на двигателя, повишената мощност се усеща и в ежедневни ситуации, например при изпреварване.

Но не само мощността на 2-литровия четирицилиндров двигател с турбокомпресор (с анти-лаг) прави специалното издание на модела най-динамичния Volkswagen R за всички времена прави версията специална. Вдигането на „конете“ е комбинирано с богато стандартно оборудване с технически акценти като пакета R-Performance, Driving Dynamics Manager и R-Performance Torque Vectoring.

При покоряването на легендарното трасе зад волана на автомобила беше пилотът от сериите за туристически автомобили Бенджамин Лойхтер. Състезателят участваше активно в разработката на пакета R-Performance за Golf R „20 Years”. Наред с познатите профили за шофиране Comfort, Sport и Race, моделът от специалното издание разполага и с още два режима – Special и Drift. Именно Special избра Лойхтер за рекордната обиколка. Този профил настройва автомобила така, че той да отговаря на уникалните изисквания на вероятно най-взискателната писта в света. Това включва регулиране на амортисьорите до „по-мека“ и по-комфортна настройка поради огромните натоварвания при използване на максималното ниво на динамичните показатели.

Тази настройка на окачването от общо 15 възможни гарантира оптимален контакт с асфалта на писти с множество неравности като Нюрбургринг. В комбинация с адаптираните настройки на кормилното управление и задвижването, това позволява големият брой бързи и средно бързи завои на Нюрбургринг да бъдат атакувани по най-добрия начин. В режим „Individual“ на Driving Dynamics Manager можете също така ръчно да регулирате всички параметри, например работата на R-Performance Torque Vectoring или звука на двигателя, в съответствие с личните предпочитания.

Още по темата