2017
Не е учудващо, че на този фон започват да се водят разговори за въвеждане на ограничения на скоростта от 80 км/ч на извънградски път и 100 км/ч на магистрала, вместо сегашните 100/130 км/ч, организацията ADAC триумфира. Нейната кампания „Свободно пътуване за свободни граждани” привлича всички политици в страната.
Благодарение на положените усилия за свободно пътуване навсякъде са разположени радари, следящи скоростта, и не след дълго внимателното спазване на скоростния режим по пътищата става навик у германците, такъв, какъвто е миенето на зъби всяка сутрин. Golf още през първата година на производството си надминава „костенурката” по продажби. Предлага се като вариант с две и с четири врати, като и в двата случая е с огромна врата към багажното пространство и сгъваеми задни седалки. Какво ли щеше да излиза от заводите на Volkswagen, ако не беше той? Дали нямаше да сподели съдбата на легендата Borgward, която всички днес тачат посмъртно. Липсата на проект като Golf, по който се е работело от 1969 година, за малко е щяла да коства няколко хиляди работни места, правейки икономическата картина в Германия още по-тъжна. Тогавашният шеф на VW Рудолф Лайдинг трябва да благодари на съдбата и преди всичко на шейх Ахмед Заки Йамани – говорителят на ОПЕК, това е човекът, който обявява цените на петрола. Резултат от неговите приказки е фактът, че хората вече не търсят бясно ускорение и безграничен лукс. Вместо това са уважавани икономичността и ефикасността на колите. Точно в този момент се появява една от легендите на VW.
Технически данни
Двигател: напречно разположен отпред; четири цилиндъра редови; един горноразположен разпр. вал; карбуратор с падащ поток; работен обем: 1093 куб. см.; макс. мощност 37 кВт (50 к.с.) при 6000 об/мин; макс върт. момент 77 Нм при 3000 об./мин.; четиристепенна механична скоростна кутия; предно задвижване; барабанни спирачки; Д/Ш/В – 3705/1610/1410 мм. • Резервоар 44 литра • Макс. скорост 145 км/ч; 0–100 км/ч 17,0 сек • Разход на гориво 9 л/100 км; Цена на нов през 1974 г.: 7995 марки.