Golf I: моделът, който спаси Volkswagen

1703
2017

Време е за нов крал на продажбите. Старият е изпратен без никаква болка, новият е посрещнат с ентусиазъм от клиентите. Леко спортна полу-комби форма на каросерията, напредничава за VW техника и изгодна цена. Най-хубавото е, че всичко това е съпроводено и с характерното за VW качество. Формите са проектирани от италианеца Джуджаро, който е създал за Alfa Romeo моделите Giulia GT и Alfasud, за Maserati модела Ghibli, за Lotus Esprit и през 1973 г. за  VW е създал модела Рassat.  8000 марки струва версията с 50 к.с., а версията със 70 к.с. струва 9730 Марки. По отношение на двигателя на модела всичко е изцяло наобратно на това, което VW е предлагал към момента. Двигателят е напречно разположен отпред и е четирицилиндров, редови с водно охлаждане.

Определено освен рязката промяна в конструкцията, задвижването на новия модел се нуждае и от чувствително по-малко гориво (около 9 литра нормален бензин), ускорението от 0 до 100 км/ч става за 17 секунди, а максималната скорост е 145 км/ч.  Прави впечатление изключително рационалното използване на пространството в автомобила. Също така добре са направени и настройките на окачването. Разбира се, новобранецът си има и недодялани страни.

Пример за това са пенсионерските хромирани ръбести брони, които доста странно контрастират с поставените на тях ъглови накрайници от евтина черна пластмаса или мизерно изглеждащите 13-цолови стоманени джантички с тънки диагонални гуми на тях, които направо се губят в огромните арки на калниците.

Хромирани брони с ъглови накрайниици от евтина пластмаса. Това не е добре, синьор Джуджаро. Добре изглеждат обаче интегрираните в броните мигачи.

VW предлага при този модел колан за забраванковци, който се нарича пасивна система за безопасност и се отваря заедно с вратата и водачът или пътникът се качват практически през него в колата. На фона на подобни хитрини, официалната статистика съобщава, че около 60 процента от всички починали по време на катастрофи са ползвали предпазен колан.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин