2017
Време е за нов крал на продажбите. Старият е изпратен без никаква болка, новият е посрещнат с ентусиазъм от клиентите. Леко спортна полу-комби форма на каросерията, напредничава за VW техника и изгодна цена. Най-хубавото е, че всичко това е съпроводено и с характерното за VW качество. Формите са проектирани от италианеца Джуджаро, който е създал за Alfa Romeo моделите Giulia GT и Alfasud, за Maserati модела Ghibli, за Lotus Esprit и през 1973 г. за VW е създал модела Рassat. 8000 марки струва версията с 50 к.с., а версията със 70 к.с. струва 9730 Марки. По отношение на двигателя на модела всичко е изцяло наобратно на това, което VW е предлагал към момента. Двигателят е напречно разположен отпред и е четирицилиндров, редови с водно охлаждане.
Определено освен рязката промяна в конструкцията, задвижването на новия модел се нуждае и от чувствително по-малко гориво (около 9 литра нормален бензин), ускорението от 0 до 100 км/ч става за 17 секунди, а максималната скорост е 145 км/ч. Прави впечатление изключително рационалното използване на пространството в автомобила. Също така добре са направени и настройките на окачването. Разбира се, новобранецът си има и недодялани страни.
Пример за това са пенсионерските хромирани ръбести брони, които доста странно контрастират с поставените на тях ъглови накрайници от евтина черна пластмаса или мизерно изглеждащите 13-цолови стоманени джантички с тънки диагонални гуми на тях, които направо се губят в огромните арки на калниците.
VW предлага при този модел колан за забраванковци, който се нарича пасивна система за безопасност и се отваря заедно с вратата и водачът или пътникът се качват практически през него в колата. На фона на подобни хитрини, официалната статистика съобщава, че около 60 процента от всички починали по време на катастрофи са ползвали предпазен колан.
Продължете на следващата страница