Golf GTI, GTE и GTD – Спортните икони на Volkswagen навлизат в дигиталната ера


2
мар.
2020

Един автомобил се превръща в икона, когато неговата стилистична ДНК и характер се запазят ярки, трайни и разпознаваеми в продължение на десетилетия. За една емблематична икона е също толкова важно постоянно да представя нови и свежи идеи, за да се справя с предизвикателствата на новото време – така, както го прави Golf GTI. Вече 44 години Volkswagen непрекъснато преоткрива и преражда тази икона в класа на спортните компактни автомобили, съхранявайки оригиналната концепция поколение след поколение. Сега своя пазарен дебют отбелязва осмата генерация на Golf GTI – с изцяло нов дизайн и последната дума на технологиите, напълно дигитализиран и свързан с глобалната мрежа и околния свят. Изцяло нов Golf GTI, готов да посрещне предизвикателствата на нашата модерна епоха. Първото поколение на Golf от 1976 година отдавна еволюира в цяла гама от различни по характер модели. Неговият пример бе последван през 1982 година от първия Golf GTD с турбодизелов двигател, а през 2014 година и от първия Golf GTE, който използва plug-in хибридно задвижване. Затова е напълно заслужено новите Golf GTD и Golf GTE да отбележат световните си премиери заедно стази на новия Golf GTI. Три варианта на Golf, три различни характера, три ефективни и чисти задвижващи системи, обединени под една обща философия по отношение на дизайна и оборудването.

GTI. Новият Golf GTI е динамичен, сериозен, ефективен и високотехнологичен компактен спортен автомобил за дигиталната ера с мощност 180 кВт (245 к.с.).

GTE. Със своята системна мощност от 180 кВт, новият Golf GTE е също толкова мощен, колкото и Golf GTI. Хибридната система на задвижването е създадена за постигане на висока спортна динамика и съчетава екологичната устойчивост и възможността за изминаване на пробег от около 60 километра с нулеви локални емисии на електрическото задвижване със страхотни динамични показатели и динамика на пътя.

GTD. Новият Golf GTD е истински маратонски атлет с превъзходно представяне  на дълги разстояния. Освен това той използва един от екологично най-чистите дизелови двигатели на планетата – не на последно място благодарение на системата за третиране на отработилите газове с двойно дозиране на добавка от карбамид. При този вариант максималната мощност от 147 кВт (200 к.с.) е съчетана с изключително висок автономен пробег с едно зареждане на резервоара.

ВЪНШНО ОФОРМЛЕНИЕ

Динамичен дизайн на предната част. Дизайнът на новите спортни варианти на осмото поколение на Golf излъчва неподправена харизма. Стандартните LED фарове са разположени ниско и заедно с радиаторната решетка оформят едно забележително цяло. Впечатление отпред прави също тясната линия, преминаваща по цялата широчина в горната част, близо до ръба на предния капак – червена в случая на GTI, синя при GTE и сребриста при GTD. Всички те са ярки и емблематични за модела елементи също като червената рамка на радиаторната решетка на първия Golf GTI. Когато дневните светлини се включат при приближаване на водача с ключа (опция), червената, синята или сребърната линия се допълва съответно от светлинна LED лента във фаровете. За първи път като стандартно оборудване  се предлага и осветление на радиаторната решетка като своеобразно продължение на LED лентата. По този начин се постига напълно новото, но впечатляващо характерно и неповторимо излъчване в дизайна на предните светлини на Golf GTI, GTE и GTD. Друга впечатляваща и уникална за новите модели характеристика е традиционно внушителният по размер въздушен отвор в долната част на предницата с решетка тип пчелна пита. Отвън решетката е допълнена от черна рамка с поразителен дизайн с криловидно оформление в страничните части. Сред отличителните черти на новия GTI са и опционалните светлини за мъгла, които вече са интегрирани в решетката на въздушния отвор и имат X-образна форма.

Страхотен страничен силует. Страничната част впечатлява с привличащите погледа стандартни 17-цолови алуминиеви джанти Richmond, които се предлагат само при новия GTI. При желание на клиента, моделът може да се оборудва допълнително и с 18 или с 19-цолови джанти. Спирачните апарати при всички нови спортни модели Golf са оцветени в червено, а GTI и GTD носят и декоративни емблеми със съответния надпис отстрани на предните калници. При GTE този елемент липсва, но вместо това при него има допълнителен капак за зареждане на акумулаторната батерия с електричество от страната на пътника. И трите модела се отличават с по-широки, аеродинамични прагове на вратите в черно, както и с подобен на този при състезателните автомобили дизайн на предния спойлера. Погледнати отстрани, формата на праговете хармонично прелива в спойлера отпред и дифузора в задната част на каросерията. Линията на покрива в задния край на силуета се удължава елегантно от индивидуално оформения спойлер. Най-изразителният елемент в дизайна на страничната част на каросерията обаче продължава да бъде оформлението на масивната задна странична колона на покрива, която е сред най-ярките белези при всички версии на Golf. Тя придава визуален устрем напред на каросерията и пренася емблематичните очертания на силуета на оригиналния Golf и GTI в модерната ера.

Продължете на следващата страница

Още по темата