Golf 2 GTI или Kadett GSi – кой „спортист“ от 80-те години го бива повече?


22
ное.
2020

Сравнение на две спортни икони от късните 80-те години: VW Golf 2 GTI 16V и Opel Kadett E GSi 2.0i. Кои са слабите места и каква е пазарната ситуация?

Преди 30 години те бяха мечтата на младите мъже, а днес са желани спортни олдтаймери: VW Golf 2 GTI 16V (1986-1991) и Opel Kadett E GSi 2.0i (1986-1993). Как се представят двата модела в директно сравнение?

Ъндърстейтмънт при Golf срещу спортен дизайн при Opel

Golf 2 GTI 16V е по-скоро сдържан на външен вид. Пластмасови елементи на калниците и черна рамка на задното стъкло имаше дори и  Golf GTD със 70 к.с. В сравнение с обикновения Golf, Opel GSi сигнализира за своите спортни претенции. Броните са по-внушителни от тези на обикновения Kadett. В предния капак има интегрирани фалшиви вентилационни отвори, за задните светлини са затъмнени чрез пластмасови ивици. Задницата е украсена от спойлер, а средните колони на покрива, както и задният капак са облепени с черно фолио.  16 клапана при Golf и само осем при Opel Kadett – може би не е честно? На практика 1.8-литровият агрегат на Golf и 2-литровият мотор на Kadett са еднакво бързи. От 0 до 160 км/ч на Golf му трябват 27,8 секунди, докато на Kadett са му нужни 25,3 секунди. При слалома и лосовия тест Golf забива повече муцуна, а вътрешното за завоя задно колело се повдига, като моделът показва свръхзавиване. Kadett  е по-стегнат, като свръхзавива само при смяна на центъра на тежестта.

Golf 2: лесен за ремонтиране и с изгодни резервни части

Golf 2 GTI е безпроблемна класика от днешна гледна точка. Като цяло Golf 2 е доста издръжлив и се ремонтира доста лесно. Резервните части са евтини и се намират всичко, което ви трябва. При GTI 16V понякога е малко по-трудно с намирането на резервни части. Принципно по-рядко се намират: уплътнения за покрива, както и брони. Принципно съществуват малък брой застрашени от корозия места: под уплътнение на предното стъкло и отворите за чистачките, в зоните за поставяне на крика на автомобила, както и предното окачване, случва се да ръждясват и праговете. Обърнете внимание на зоната между капака на резервоара и калника: в кухите пространства нерядко се крие мърсотия. По-добре е да почистите мястото с пароструйка за всеки случай.

Kadett не е толкова издръжлив, колкото Golf

Той е бърз, практичен, изгоден – само, че: Kadett не е издръжлив автомобил, както Golf 2. Когато ръждата нападне ламарините и окачването, Kadett E рядко може да бъде спасен. Задното окачване също ръждясва, както и зоната под фаровете, долната част на предните колони, праговете, рамката на предното стъкло. Характерна за E и мърсотията в задните калници; ако е искате проблеми, трябва ежемесечно да ги почиствате с гъба. Също и да почиствате – както при Golf – зоната в калника около отвора на резервоара. Като цяло GSi е здрав по отношение на техниката.

И двата модела в последно време са повишили цената си

За GTI принципно важи следното: тунинг на почти всеки автомобил, а малкото запазени оригинални 16V в Германия се предлагат за не по-малко от 30 000 лв. В случая помага или търсене в чужбина, или внимателно и минимално тунингован автомобил, който после да бъде върнат в оригиналното му състояние. По-малка мощност, но и също така по-малко проблеми и слаби места, както и по-добро снабдяване с резервни части в сравнение с 16V има нормалният GTI. При GSi предлаганите екземпляри също са в по-голямата си част тунинговани, като връщането в оригинално състояние може да ви излезе скъпо. Оригинални триврати екземпляри на GSi могат да се намерят за около 15 000 лв. Ако искате да инвестирате повече пари в по-добре поддържан автомобил, можете да потърсите в Швейцария. По-рядко срещани са ранните GSi-та с 1,8-литров мотор, седан версията с двигател на GSi с името GT и 2-литровия комби вариант Caravan. Около една трета от предлаганите GSi са кабриолети – те са по-евтини от седан версията!

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >