2024
Golf III – от 1991 дo 1997 година
Триумф на безопасността. През месец август 1991 година Volkswagen постави началото на нова епоха по отношение на безопасността с премиерата на третото поколение Golf. Golf III беше първият автомобил от тази моделна серия, при който от 1992 година започнаха да се предлагат фронтални въздушни възглавници, а сериозният технологичен напредък в областта на каросерийната структура доведе до значително подобрение на неговата устойчивост и деформационно поведение при удар. Третото поколение ознаменува и още няколко важни етапа в развитието на Golf с представянето на първия шестцилиндров двигател (VR6), системата за круз контрол, първия оксидационен катализатор при дизеловите двигатели, първия дизелов двигател с директно впръскване и първата възможност за поръчка на странични въздушни възглавници. Производството на третото поколение бе прекратено през 1997 година след 4,8 милиона произведени автомобила.
Golf IV – от 1997 дo 2003 година
Емблематичен стил. Днес експертите в сферата на дизайна определят четвъртото поколение на Golf за истинска икона по отношение на стила – безспорно признание, което несъмнено се дължи и на забележителния мост между поколенията, с който създателите на този модел успяха да пренесат.чистотата и ярките елементи в дизайна на Golf I от 1974 година като впечатляващия дизайн на задните странични колони на покрива, в света на модерното автомобилно производство. Наред с това, Golf IV бе решителна стъпка, с която Volkswagen внедри изцяло нови стандарти за качество в този пазарен сегмент, а дебютът на системата ESP даде сериозен принос за мащабното повишаване на безопасността по пътищата. След тези първи стъпки в Германия, на по-късен етап електронният контрол на стабилността се превърна в неизменна част от стандартното оборудване на моделите от този клас. В чест на 25-ата годишнина на GTI, през 2001 година на пазара излезе изключително търсеният и почитан днес като класически образец Golf GTI със 132 кВт/180 к.с. През 2002 година той беше последван от първия Golf с бензинов двигател със система за директно впръскване на горивото (FSI) и включването на страничните въздушни завеси в стандартното оборудване. През 2002 година Volkswagen представи и най-динамичния Golf до този момент – със своята максимална скорост от 250 км/ч Golf R32 се превърна в първообраз на съвременния Golf R, а през 2003 година моделът вече можеше да се поръча и с трансмисия с два съединителя (DSG). През същата година и след 4,9 милиона произведени автомобила, Golf IV отстъпи своето място на производствените линии за петото поколение.
Golf V – от 2003 дo 2008 година
Отвъд ограниченията на класовете. Комфортът и динамиката, предлагани от петото поколение на Golf, успяха да надминат тези на доста автомобили от конкурентни марки в горния сегмент на средния клас. Същото определено можеше да се каже и по отношение на качеството на изпълнението – достатъчно е да се спомене, че устойчивостта на усукване на лазерно заварената каросерия при дебютиралия през 2003 година Golf V отбеляза ръст с 35% в сравнение с предходното поколение. „Петицата” бе и първият Golf, при който се предлагаше допълнително оборудване със странични въздушни възглавници на задните места – така заедно с шестте стандартни въздушни възглавници (две фронтални, две странични отпред и две въздушни завеси за странична защита на главите на водача и пътниците), пътуващите в автомобила вече можеха да разчитат на защита с общо осем въздушни възглавници. Наред с това, Golf V получи високо признание и оценки за новата четиризвенна конструкция на задното окачване, новата седемстепенна DSG трансмисия, биксеноновите предни светлини, премиерата на първия бензинов турбодвигател с директно впръскване в Golf GTI, както и първата в световен мащаб система за принудително пълнене с турбо и механичен компресор. Към момента на премиерата на Golf VI през 2008 година, от всички версии и варианти на петото поколение бяха произведени 3,4 милиона екземпляра.
Продължете на следващата страница