2024
Volkswagen отбелязва 50-годишния юбилей на емблематичния за марката Golf. Серийното производство на бестселъра започва във Волфсбург през месец март 1974 година, а през годините първият Golf е последван от още над 37 милиона автомобила. Чисто математически погледнато, това означава, че всеки ден през последните 50 години по над 2000 хора по света са си купували нов Golf. Тази невероятна популярност превръща компактния модел в най-успешния в историята европейски автомобил и най-продавания модел на Volkswagen за всички времена.
Golf I – от 1974 дo 1983 година
Наследникът на „костенурката”. Първият серийно произведен Golf слиза от поточната линия на завода на Volkswagen във Волфсбург в края на месец март 1974 година, а официалната пазарна премиера на модела е през месец май. Преди този момент, „костенурката” и нейната комбинация от разположен отзад двигател и задно предаване оформяха облика и технологичната философия на марката Volkswagen в продължение на десетилетия. Първия Golf обявява окончателното настъпване на нова епоха в нейното развитие – епохата на концепцията за разположения отпред двигател и предното предаване. Нейното начало е отбелязано от представените само няколко седмици по-рано през 1973 година модели Scirocco и Passat. В интерес на историческата истина, първият автомобил на Volkswagen с разположен отпред двигател и предно предаване е заимстваният от NSU и представен през 1970 година модел K70, но заслугата за истинското навлизане на тази нова технология в масов пазарен сегмент с големи производствени обеми е именно на Golf. В качеството си на пряк наследник на произведената в над 21,5 милиона екземпляра легендарна „костенурка”, създаденият от Джорджето Джуджаро и Volkswagen Golf I трябваше да оправдае изключително високи очаквания и да продължи достойно предтавянето на най-успешния автомобил в света по онова време. Както се оказа, комбинацията от модерната и безопасна концепция на предното предаване, изключителната практичност и гъвкавост на вътрешното пространство с голям заден капак и сгъваема облегалка на задната седалка, и не на последно място – изчистеният и свеж дизайн, беше толкова впечатляваща, че още през месец октомври 1976 година от конвейерите слиза едномилионният Golf. Като цяло от първото поколение на Golf и неговите производни, включително и структурно идентичната по онова време Jetta, са продадени общо 6,9 милиона автомобила по целия свят.
Golf II – от 1983 дo 1991 година
Първото еволюционно стъпало. Второто издание на Golf бе автомобилът, в който се научи да шофира „бейби бум” поколението, родено през 60-те години на миналия век. Неговият предшественик вече бе успял да се превърне в любимец на инструкторите и младите водачи, но новият Golf завладя това поколение окончателно и безвъзвратно. До степен такава, че германският писател Флориан Илиес създава устойчиво название на цялата генерация, озаглавявайки един от своите романи „Generation Golf“. Без никакво съмнение, именно второто поколение на Golf направи техническия прогрес достъпен за широката потребителска аудитория, внедрявайки технологии като катализатора с ламбда сонда, антиблокиращата спирачна система ABS и първата за модела система за двойно предаване. Една от тайните зад успеха на втория Golf безспорно бе и способността на дизайнерите да предадат стилистичната ДНК от първото поколение на неговия наследник, създавайки културната основа за непреходния дизайн на Golf през следващите поколения. Именно тази ДНК прави всеки Golf безпогрешно разпознаваем и до днес. След 6,3 милиона произведени автомобила, второто поколение на Golf слезе окончателно от поточната линия през лятото на 1991 година.
Продължете на следващата страница