GLC на старо: Mercedes, ти си висока класа!


1
авг.
2019

ЗА СЪЖАЛЕНИЕ Е СТРАХОТЕН! Така звучеше през 2015 г. краткият и съдържателен извод на един критично настроен към SUV-овете колега, който се връщаше от първи тест на GLC. Както изглежда, тази „звезда“ владее изкуството да прелъстява. Започва се с доста атрактивната визия.

4-цилиндров дизелов мотор в GLC в две степени на мощността: още вариантът със 170 к.с. е достатъчен

От странно ръбестия GLK GLC се превърна в модел с подходящи пропорции. След качването сядате по-скоро в по-висок C-клас, отколкото в SUV. Седалките и ергономичността задоволяват всякакви желания. Никой друг в този клас не владее толкова добре раздела за комфортно возене, при което опционалното въздушно окачване е само една част от насладата. Тъй като и със стоманените пружини внушителният Benz вози превъзходно.

Кокпитът ни е познат от C-клас. Управлението му е отчасти сложно. След фейслифта тъчпадът и воланът ще бъдат обновени

Внушителен е не само по отношение на размерите, но заради теглото си – 1,9 тона. Водачът обаче не забелязва нищо от масивната каросерия на GLC. При необходимост уютният „шваба“ може да взема завоите доста ангажирано, без да изпотява от притеснение пасажерите си. Разходът на гориво остава около 7 л/100 км най-вече при 4-цилиндровия дизелов вариант – поносимо. Същевременно дори с базовия 4-цилиндров дизелов мотор динамичните характеристики са повече от достатъчни. Всички тези безбройни таланти могат да бъдат обобщени като балансираност. При нашия употребяван модел има още едно качество – загуба на стойност. 56 000 лв. са немалко пари за употребявана кола, но при покупката цената с всички екстри е била 130 000 лв. Така че тогава сумата за автомобила на старо все пак не е много висока. В момента километражът показва 166 000 км.

Дефект: тъчпадът за управление на системата Comand не работи. Смяната струва 700 лв.

„Е, и?“, питаме ние – все пак това GLC от първа ръка изглежда доста солидно. Не съществува никаква въпросителна относно следващите 166 000 километра – макар че последните няколко години все пак са оставили своите следи. Достатъчно е да погледнете изтритата странична част на шофьорската седалка. Изглежда като кожа – такава е тапицерията в интериора – но всъщност става дума за изкуствена кожа, обозначена от Mercedes като Artico. Та именно тази Artico е известна със склонността си към късане – клиентите обаче споменават, че Mercedes все пак поема една част от разходите за претапициране и след изтичане на гаранцията. Въпреки това си е за ядосване – както и дефектният тъчпад на централната конзола.

Заобленият наследи ръбестия: GLC замени подчертано ръбестия GLK – и е обзаведен като висок C-клас

При теста ни за употребявани автомобили на C-клас тази част ни направи впечатление, като регистрираше само всяко трето докосване. В нашия GLC тъчпадът е абсолютно мъртъв. В неособено добра форма е и асистентът за запазване на пътната лента: тестът на магистралата показа, че базираната на камера система има нужда от калибриране. Въпреки многократните ни опити, ясната видимост и безупречната маркировка, след неколкостотин метра асистентът постоянно се деактивираше. Необичайно бе и поведението на GLC при пълно спиране от висока скорост: изведнъж от нищото автомобилът започваше силно да се люлее. След като фотографът най-после се успокои, феноменът се повтори няколко пъти на абсолютно равен междуградски път.

Продължете на следващата страница

Още по темата