GLB: бейби G-клас и на ток

1610
2017

НАЙ-МАЛКАТА „КУКЛА“ в комплекта от матрьошки на Mercedes ще бъде GLB. Този модел също принципно е правен с линеала. Benz-ът с номер на разработка X 247 обаче само изглежда като офроуд модел – за да бъде истински такъв, му трябват още клиренс и блокаж на диференциала, да не говорим за ъгъл на заход и ъгъл на рампата. Тук се касае повече за опит за достигане на имиджа на внушителния G-модел с цена от 200 000 лв. за половината сума – такъв е GLB с дължина от 4,55 метра. Под каросерията се крие техниката на следващия GLA с регулиращи се амортисьори, двойно задвижване, всесезонни гуми, защита за дъното на автомобила и малко по-високо окачване.

Двигателите остават 4-цилиндрови с работен обем 1,6 и 2 литра. Швабите са особено горди с дизеловия двигател с оптимизиран въртящ момент, отговарящ на строгата норма за вредни емисии EU6d. С максимум 224 к.с. мощността му не е главозамайваща. Бензиновите агрегати са с мощност от 190 до 252 к.с. За GLB 43 AMG са предвидени 300 к.с., а битурбо машината GLB 63 AMG е с 450 к.с., като засега все още не е стопроцентово сигурно, че моделът ще се предлага с този мотор. Автоматичната трансмисия DSG е с девет степени. Планиран е и Plug-in хибрид, както и електромобил. Комбинацията от 4-цилиндров 2-литров агрегат и електромотор с 50 кВт задвижва предната ос. На мнение сте, че мощността и пробегът са недостатъчни? Тогава ви препоръчваме електрифицираната задна ос на ZF, която добавя 70 кВт. В изцяло електрифицирания бейби G тежащата 600 килограма батерия с капацитет от 60 кВт е разположена между осите. За най-слабата версия, която е със 150 кВт, е предвиден пробег от 400 км.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин