Giulietta е вълнуващо различна – дали е и солидна?


14
сеп.
2021

Не особено голям брой продадени автомобили и голямото име превръщат компактния модел Alfa Giulietta в индивидуална алтернатива. Тест на употребявания „италианец”!

Германците обичат храната, футбола, слънцето и начина на живот от Италия. Alfa, Lancia, Maserati – това са големи имена. Дали обаче те се купуват по тази причина? По-скоро не. През месец юли в цяла Германия компактният модел Alfa Giulietta е продадена само 52 пъти – почти колкото например значително по-ексклузивното Bentley Continental GT – 38 пъти.

Това, че представената през 2010 г. Giulietta е пред пенсия, не е оправдание. Продажбите спадат от години. Така, че няма защо да се тревожите, че ще ви липсва ексклузивност.  Външният вид на модела също е безупречен. С чаровната си радиаторна решетка, стилния си силует и апетитната задница моделът и до днес е сред най-красивите в своя клас.

С механичните си скорости Alfa Giulietta демонстрира спортен дух

Във вътрешното пространство е малко по-делово. Уредите са разположени в дълбоки улеи, а управлението на кокпита е малко сложно. Навигационната система Uconnect е вече остаряла, а твърдата пластмаса и скърцането ни напомнят на първата Giulietta от 1954 г. Тя обаче звучеше по-добре. 2-литровият дизелов мотор със 175 к.с. напомня за присъствието си повече от осезаемо. Особено тъй като малко мудната TCT-автоматичната трансмисия с два съединителя го държи ненужно в по-високи обороти. По-хармонично звучи той с механичната скоростна кутия. С нея „италианката” демонстрира освен комфорт и спортен дух – благодарение на много доброто си управление и прецизното поведение в завои.

Възрастните не се чувстват добре на задната седалка на Giulietta

Седалките са с малко твърда тапицерия, както и с недостатъчно добра странична опора. Освен това диапазонът на регулиране е малко недостатъчен за по-високи хора. Макар, че Giulietta е дълга 4,35 метра и има пет врати, не предлага достатъчно щедро място за възрастни на задната си седалка. Пространството за коленете е малко, ограничено е и мястото за главите. Скосената линия на покрива пък изисква добра гъвкавост при качване. С вместимост от 350 до 1045 литра и с високия си товарен ръб багажникът не е особено убедителен. Макар и квотата на дефектите да е сравнително висока, Giulietta не си позволява слабостите на предшествениците си 33, 145/146 и произвежданата до  2010 г. 147. Двигателите се считат за безпроблемни, а качеството е значително подобрено. Вариантите със 105 к.с. са за пестеливците, а 1,4-литровият мотор със 120 к.с. е оптимален вариант. Автомобилите с такава моторизация стартират от около 32 000 лв. Предложение, на което алфистите трудно могат да устоят.

ИЗВОД

Alfa винаги е била марка за индивидуалисти, а не за рационалисти. Красивата Giulietta е с доста прилично качество – макар и някои да смятат, че не притежава особено много от добродетелите на марката.

Още по темата