Genesis GV80: Bentayga-та на Hyundai


23
мар.
2020

В лицето на GV80 Genesis „изкарва“ нещо много специално – след G70, G80 и G90 това е четвъртият модел на бранда и първият SUV на „благородната“ марка на Hyundai. С дължината си от около 5 м той „задминава“ дори своите конкуренти BMW X5 и Mercedes GLE. Но естествено е по-евтин. Засега обаче не се знае дали ще бъде предлаган и на пазара в Европа.

В лицето на GV80 Genesis „изкарва“ нещо много специално – след G70, G80 и G90 това е четвъртият модел на бранда и първият SUV на „благородната“ марка на Hyundai. С дължината си от около 5 м той „задминава“ дори своите конкуренти BMW X5 и Mercedes GLE. Но естествено е по-евтин. Засега обаче не се знае дали ще бъде предлаган и на пазара в Европа.

Решеният в кожа и дърво интериор прави впечатление на луксозен. Много от нещата обаче вероятно ще бъдат опционални.

LED-ивиците: запазена марка на Genesis

Визуално GV80 напомня силно на представения съвсем скоро G80. Подобно на купето с четири врати, и SUV-ът носи огромната радиаторна решетка във форма на щит и „2-етажните“ LED-ивици, наречени от Genesis „Quad Lamps“. Те действат като мигачи и дневни светлини и се простират от предните светлини към калниците. Задните светлини следват същия дизайн, което буди впечатлението, че ивиците са свързани и че линията им преминава по цялото протежение на каросерията. Именно този елемент трябва да се превърне в отличителен елемент на Genesis в бъдеще. Иначе радиаторната решетка напомня на микс от Audi Q7 и Bentley Bentayga.

Управление на климатика от отделен тъчскрийн

„Минималистичният“ дизайн е продължен и в интериора. Плоските дюзи за вентилацията по цялото протежение на купето и почти цялостното „лишение“ от копчета трябва да подчертаят „въздуха“ в купето. Инфоразвлекателната система бива управлявана посредством 14,5-инчов тъчскрийн на централната конзола. Под него откриваме втори тъчскрийн за контрол на климатика. Както и при Jaguar, автоматикът бива контролиран с помощта на въртящ се превключвател. Благодарение на активна система за потискане на шума посредством обратна честота в интериора трябва да бъде много тихо. Част от стандартното оборудване е богат набор от асистиращи системи – като предупреждение за напречния трафик отзад, асистент за мъртвата зона, асистент за аварийно спиране, темпомат със следене на дистанцията и асистент за движение по магистрала, който при активация на мигача автоматично сменя лентата.

Задната част напомня на Bentayga. Големият надпис Genesis обаче демонстрира, че моделът не се притеснява от произхода си.

30 000 лв. по-евтин от Х5

GV80 е базиран на същата платформа със задно задвижване като купето с четири врати G80. 4х4 е опционално за всички моторизации. Серийно е електронно контролираното окачване, а при изпълненията с двойно задвижване е предвиден блокаж на задния диференциал. Той трябва да гарантира безпроблемно придвижване на сняг и кал. При старта на продажбите SUV-ът ще може да бъде поръчан с 3-литров 6-цилиндров дизел с 278 к.с. На по-късен етап трябва да последват и два бензинови агрегата – 2,5-литров 4-цилиндров с 300 к.с. и 3-литров V6 с 380. В Южна Корея преизчислената от местната валута цена на GV80 е около 102 000 лв., т.е. с около 30 000 лв. по-малко от BMW X5, Mercedes GLE и компания. Първите бройки от модела вече са доставени на клиентите. Все още не е ясно дали той ще бъде предлаган и в Европа. По принцип има планове марката Genesis да „стъпи“ и на Стария континент.

Камери и сензори на GV80 „сканират“ пътя пред GV80 и в зависимост от настилката регулират адаптивното окачване.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >