2022
С Genesis на европейския пазар навлиза нова марка – единият от моделите ѝ е 2,3 тонният луксозен SUV GV80. Откачено?
Южнокорейците от Hyundai всъщност са една съвсем нормална марка. А защо Hyundai? Те са концернът майка на новата луксозна марка Genesis. Тя е нещо като Audi в концерна Volkswagen или Lexus в групата на Toyota. Никъде по света не е толкова трудно да бъде наложена нова марка, колкото в Европа. Тук хората се считат за традиционалисти и доста скептични.
Затова Genesis (от латински произход) се пробват със смесица от доказани и изненадващи добродетели: първо с идентично оборудване Genesis GV80 3.0 D е над 30 000 лв. по-евтин от притежаващото същите размери BMW X5 30d.
Изгодната цена и богатото оборудване сами по себе си не са достатъчни за успех на германския пазар – можем да ви дадем пример с дългогодишния опит на Toyota и нейната луксозна марка Lexus. Например Infiniti, луксозната марка на Nissan – се отказа от Германия (и Европа).
Genesis: пет години безплатно сервизно обслужване
Да, всички са наясно, че само цената и щедрото оборудване не са достатъчни – трябва още. Genesis опитва допълнително със сервизно обслужване: пет години, при това пет години безплатно сервизно обслужване (!) включително и на износващите се части. Освен това безплатна услуга за вземане и докарване на автомобила до сервиза за сервизни акции – също за срок от пет години (безплатно).
Разбира се и това не е достатъчно, ако продуктът не е убедителен. Затова и корейците са ангажирали топ-специалисти от цял свят. Например бившият дизайнер на Lamborghini Люк Донкерволке от Белгия. Или бившия човек от BMW Алберт Бирман от Германия. Всички те са на служба при азиатците.
Задвижването на Genesis GV80 напомня на това на BMW
Задвижването на тестовия ни автомобил много прилича на това на BMW: под капака се чува басовия звука на надлъжно разположен редови 6-цилиндров турбодизелов агрегат с работен обем от 3 литра. Трансмисията е 8-степенна автоматична, а задвижването – двойно.
Звучи ви познато? Да, от големите SUV-ове на BMW. Корейците обаче предпочитат да разработват и произвеждат свои собствени компоненти на задвижването.

Много добра настройка на двигателя
Резултатът е впечатляващ – дори и с оглед на чуждестранната конкуренция. 6-цилиндровият дизелов агрегат е чудесен и не се затруднява с тежащия 2330 килограма GV80, ускорява бързо и мощно, като работи спокойно и тихо при всякакви обороти.
Продължете на следващата страница