Genesis GV60: тук предавките се сменят от кристална сфера

2308
2021

След електрифицирания G80, Genesis представя втория си напълно електрически модел – GV60. Компактният SUV използва платформата E-GMP на Hyundai Ioniq 5 и Kia EV6, което го прави първия електрически Genesis на база, предназначена само за електрическо задвижване. Според Genesis GV60 трябва да бъде най-спортният модел на марката до момента, което изглежда малко странно, когато погледнете G70 и неговата Shooting Brake версия. Корейците все още не са обявили никаква информация нито за цените, нито за пускането на пазара. Според AUTO BILD обаче e-SUV-ът ще бъде на пазара в края на 2021 г. – на цени, започващи от около 100 000 лева.

Най-важните данни за Genesis GV60

● Електрически SUV/E-Crossover от Genesis

● Първи електрически Genesis на специално обособена платформа за електрическо задвижване

● Платформа E-GMP

● Пробег около 480 км

● Камери вместо странични огледала

● Пускането на пазара вероятно в края на 2021 г.

● Цени, стартиращи от около 100 000 лева

Genesis GV60 демонстрира прилики с Mercedes GLC Coupé

По отношение на размерите Genesis GV60 влиза в същата лига като Mercedes GLC. Не е изненадващо, че GV60 получава типичните за марката разделени светлини. Известната Crest радиаторна решетка е разположена по-ниско, за да охлажда оптимално батерията и електрическите двигатели. За да се оптимизира аеродинамиката, GV60 разчита на Clamshell (от англ. – „мидена черупка“) преден капак, който се слива с калниците. Калниците, подобно на долните части на броните и праговете, са изработени от небоядисана пластмаса, което прави визията на автомобила по-рустикална.

Вълнуващ детайл: елементът във формата на стрелка сякаш свързва задното стъкло със страничните.

Линията на покрива пада много стръмно дори за SUV-купе, което придава на силуета спортна осанка. Отзад има и разделение на две части светлини, които – както при GV70 и G70 Shooting Brake – се врязват в капака на багажника. Сякаш целият заден капак е обгърнато от стъкло, което почти сигурно е закачлива облицовка на С-колоната. Голям спойлер с вградена трета стоп светлина е интегриран под задното стъкло. Като цяло, задната част силно ни напомня за Mercedes GLC Coupé.

Светеща топка в ролята на скоростен лост

Поглед към купето разкрива голям, извит стъклен панел зад волана. Той включва два екрана – за дигиталното и за информационно-развлекателната система. Воланът има два необичайно широки лъча с копчета и два „сателита“. Двете предни седалки са разделени от плаваща централна конзола, върху която е разположен полусферичен контролен блок в ролята на селектор на предавките. Genesis нарича тази част „Crystal Sphere“ (кристална сфера). В зависимост от избрания режим тя светва в съответния цвят и предупреждава водача за идващи насреща автомобили. От прессъобщението обаче не става ясно как точно функционира това. Сред другите технически акценти са „потъващи“ дръжките на вратите и камери вместо класическите странични огледала. Те предават изображението на малки екрани в интериора на нивото на арматурното табло. Както и при Audi e-tron, тази технология може да бъде само опция, тъй като в момента все още не е одобрена за употреба в САЩ.

Изборът на цветове за кокпита напомня силно на гамата, използвана при представянето на актуалното поколение BMW M4 Competition.

800-волтова технология благодарение на платформата от Ioniq 5

Като изключим платформата, за технологията все още не се знае нищо. Въпреки това може да се очаква гама от възможности за задвижване като при Ioniq 5 и EV6. При Ioniq 5 са налице между 170 и 305 к.с. и две или четири задвижващи колела – но вероятно базовото ниво ще бъде прескочено при по-луксозния GV60. Тогава вероятно „конете“ ще започват от 217 и, както при Kia, вероятно ще стигат до 585.

Вероятно ще има две батерии – с капацитет от 58 и 72,6 kWh, които биха могли да позволят пробег между 400 и 480 километра (приблизително). Както при Hyundai и Kia, акцентът вероятно ще бъде 800-волтовата технология, с която батериите могат да се зареждат на 80 процента за около 18 минути.

Пускането на пазара на Genesis GV60 вероятно ще бъде в края на 2021 г., но не по-късно от началото на 2022 г. Корейците евентуално биха могли да представят модела на тазгодишната IAA в Мюнхен (от 7 до 12 септември 2021 г.). По отношение на цената електрическият кросоувър трябва да бъде позициониран малко над Kia EV6 и Hyundai Ioniq 5. В момента Hyundai-ят стартира от 83 000 лева (по данни за Германия). GV60 вероятно ще струва минимум 100 000 лева.

Линията на покрива пада много стръмно – което отнема ценно пространство от багажника.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин