Genesis G70 Shooting Brake: корейската заплаха за A4 Avant и C-клас T-модел


8
юли
2021

След като луксозната марка на Hyundai наскоро атакува в Европа, корейците вече показват комби версията на G70. G70 Shooting Brake е разработена специално за европейския пазар и скача в басейна с BMW Серия 3 Touring, Audi A4 Avant и Mercedes C-клас T-модел. Шикозният азиатец обаче плува срещу течението: вместо максимална практичност при ежедневна употреба, моделът е фокусиран върху лайфстайла и спортния дух.

В края на 2021 г. G70 Shooting Brake ще бъде пуснат на пазара на стартова от около 80 000 лв. (по данни за Германия). AUTO BILD вече успя да се докосне до спортното комби.

Платформата на G70 Shooting Brake е по-стара

Shooting Brake-ът е базиран на седана G70. Той е на пазара от 2017 г. и получи цялостен фейслифт през 2020 г. Това означава, че азиатският Shooting Brake по принцип е малко остарял, но на външен вид изобщо не му личи. С преработката G70 получи типичните за Genesis светлини „на два етажа“ с LED технология. Другият акцент отпред е голямата радиаторна решетка, заострена отдолу, чиято форма трябва да напомня логото на марката. С допълнителните въздухозаборници в долната част и отстрани на престилката G70 изглежда доста спортно. Логото на Genesis е разположено над решетката, което напомня също толкова за Bentley, колкото и отвори зад предните калници. Надали е случайност…

Размери:

● Дължина: 4685 мм

● Ширина: 1850 мм

● Височина: 1400 мм

● Междуосие: 2835 мм

● Обем на багажника: 465 до 1535 литра

Багажникът е сравнително скромен

Сладката страна на G70 Shooting Brake определено е задната част. „2-етажните“ светлини, големият спойлер на покрива и заоблената броня придават на комби-купето елегантен и спортен вид. Изтънчен детайл е заобленото задно стъкло, което създава усещане, че стига до покрива. Всъщност самото стъкло е разделено на две части – основна и една по-малка под задния спойлер.

Спортната форма на каросерията обаче не прави модела практичен. Първо, отворът под капака на багажника е доста тесен, което затруднява товаренето на големи предмети. Второ, обемът от 465 литра трудно може да бъде оползотворен заради наклонената линия на покрива. Заради резервната гума няма двоен под. Задните седалки поне могат да бъдат сгъвани в съотношение 40:20:40, което увеличава пространството за товари до 1535 литра.

Интериорът е елегантен и изработен добре, но изглежда малко остарял в сравнение с другите модели на Genesis.

Благороден кокпит – но леко остарял

В кокпита на G70 възрастта му личи. Той е като при използващата същата платформа Kia Stinger и – особено в сравнение с много по-модерния SUV Genesis GV70 – изглежда леко остарял. Вместо малкия сензорен екран за управление на климатика има класически бутони, а вместо въртящия се контролер за избор на предавка се използва малко тромав лост. Базовото оборудване обаче е достатъчно богато. 3D кокпит, онлайн инфотейнмънт с интеграция на смартфон, 360-градусова камера и безброй асистенти за водача като „Highway Assist“ или круиз контрол, използващ данни от навигацията.

Oтзад пространството за главите е недостатъчно

И макар да изглежда леко остарял, кокпитът е добре подреден. Ориентираната към водача централна конзола създава усещане за добър контрол. Използваните кожа и алуминий впечатляват с високото си качество. Някои пластмасови части на предсерийния автомобил също ще бъдат оптимизирани до старта на серийното производство. Фини детайли като алуминиевите части на рамото на питман, гофрираните метални повърхности и (по избор) двуцветна кожа създават достойна атмосфера. На задните места Genesis G70 Shooting Brake се фокусира повече върху стила, отколкото върху полезността. Мястото за краката е достатъчно, но на възрастните пасажери главите им ще опират в тавана.

Тесният отвор допълнително затруднява товаренето на скромния като обем багажник.

За съжаление, клиентите няма да могат да поръчат 3,3-литровия V6 с 370 к.с. от Kia Stinger. За корейския Shooting Brake ще бъдат две 4-цилиндрови моторизации – 2,2-литрова дизел с 200 к.с./400 Нм и 2-литрова бензинова с 245 к.с./345 Нм. Скоростната кутия винаги е 8-степенна автоматична.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин