Geiger Corvette Z06: 750 „коня“ на лов за рекорди


26
апр.
2017

Още преди година, по време на последния ден на рекордите на пистата „Заксенринг“, Томислав Бодрович, наричан Лорда, се радваше на общата победа и на титлата „най-бърз „американец“ със своя Tikt Corvette. Сега екипът на Geiger се канеше да свали от трона Лорда. И хората на Geiger успяха.

Технически данни: V8 компресор, 6162 cм³, 750 к.с., 1050 Нм, 1598 кг, 0-100 км/ч за 3,5 сек, 340 км/ч максимална скорост, 368 000 лева

Пилотът на ADAC GT Masters Даниел Кайлвиц успя да постигне със Z06 почти две десети от секундата по-добро време в сравнение с Tikt през миналата година. Основателна причина за шефа Карл Гайгер да подскочи от радост, да почерпи всички на бара и да си запали дебела пура. Нещата обаче изглеждаха съвсем различно в деня преди рекорда. Колата тъкмо бе готова, а инженерите работеха по желаната мощност. Настройката на компресора на Callaway изисква повече фина работа от очакваното и мощността е далеч от характеристиките на производителя. Все пак посочените 750 к.с. са достигнати. Последните фини настройки по Corvette се правят сутринта преди опита за рекорд. Така в края на краищата „ракетата“ от Кентъки достига впечатляващите 1:28,27 минути. Даниел Кайлвиц, от няколко години пилот на Corvette, познава добре пистата „Заксенринг“.

Карл Гайгер е в супернастроение. Той успя да детронира Лорда

Емблемата на германските пощи върху страничните врати е симпатична закачка. По-късно обаче става ясно, че Кайлвиц не е изоставал с нищо от усърдието и бързината на разнасящите пратки. Още от снимките личи колко брутално работи компресорът. 6,2-литровият агрегат бе капризен като мотор на мотоциклет. Четирите басови тромпета отзад издаваха подобаващ звук, особено когато пилотът Кайлвиц изтръгваше всяка капка мощност от Corvette. И действително автомобилът трябваше да мине през бокса, за да бъдат коригирани (надолу) нивата на шум. В края на краищата автомобилът и екипът действаха толкова добре заедно, че рекордът се оказваше все по-близо, докато накрая падна. Нашите поздравления за това впечатляващо постижение! По-късно Карл Гайгер сподели, че мощността на този автомобил няма да остане 750 к.с. Който го познава, знае, че човекът не се шегува. Любопитни сме за следващата година.

Внушителните ауспухови тръби звучат грандиозно

Пилотът на ADAC GT Masters и командир на Corvette Даниел Кайлвиц преди старта в разговор с Михаил Велш от Michelin

Ден на рекордите на пистата: заедно с 15 производители и тунинг фирми излязохме на „Заксенринг“ 2016! ВРЕМЕНАТА на лов за рекорди! Идеята изглеждаше проста и лесно осъществима: събираме колкото е възможно повече автомобили с разрешително за движение по нормални пътища на писта и даваме възможност на тунинг фирмите и производителите да участват със своите коли, карани от пилоти професионалисти. Целта: възможно най-много рекорди на пистата в различни категории – най-бърз „американец“, най-бърз ван, най-бърз Mercedes, най-бърз сред всички. Денят на рекордите, който се състоя през 2015 г. на пистата „Заксенринг“, бе голям успех: 21 автомобила поставиха 12 рекорда. Първоначално не бяхме сигурни дали такова мегасъбитие може да бъде повторено година покъсно. Решението обаче дойде лесно: някои искаха реванш, други бяха започнали да правят автомобили за рекорди. Когато от Mercedes AMG заявиха участие с три, а от Porsche – с два автомобила, проектът стартира. Последваха ги и други производители. Тунинг фирмите също не чакаха покана – единствено победителят от 2015 г. Tikt, специалист на тема Corvette, не успя да довърши колата си навреме. Въпреки това за нас бе късно да се откажем – новото събитие трябваше да стартира. И ние го направихме.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >