2024
Когато един човек е лоялен на марката Wartburg, но се увлича и по офроуда, понякога се случват доста странни неща – например компилация от източногерманско комби и ходова част от Mercedes-Benz G-класа.
Предисторията на този проект започва през 1988 г., когато Нико Ресел от Лайпциг след дългогодишно чакане, изпълнено с надежди, успява да си купи екземпляр от последната генерация Wartburg с 1,2-литров двигател от Volkswagen, произвеждан в Айзенах до 1991 г. В своя оригинален вид автомобилът е с дължина 4,28 м, ширина 1,65 м, височина 1,5 м и собствено тегло 950 килограма. Двигателят е четирицилиндров, четиритактов с работен обем 1270 куб. см и мощност 58 к.с. По онова време комби версията Tourist на Wartburg е неосъществима мечта за средностатистическия източногерманец, но скоро след като получава своята придобивка, Нико е обзет от известни колебания. Той усеща, че има нещо, което липсва на този автомобил, и без да губи време започва да го трансформира.

В резултат на това, легендарното комби на ГДР е основно реконструирано, и се превръща в много атрактивна хардкор машина. За постигането на този ефект е купен един стар Mercedes-Benz G-класа с компресорен двигател, който струва на Ресел само 450 марки. Така в неговия гараж започва метафоричното обединение на Източна и Западна Германия. Купето на Wartburg е подсилено с ролбари, в резултат на което е преработена вътрешността на вратите, запазени са част от оригиналното табло, плюс волана, но са добавени и различни елементи и уреди от G-класата. За щастие нейното шаси се оказва напълно съвместимо с каросерията на комбито, но офроуд гумите не се побират в калниците на източногерманското чудо, така че се налага да бъдат разширени с по 20 сантиметра от всяка страна. Интересното в случая е, че задвижващият агрегат идва от трета кола. Това е 5-литров V8 с 250 конски сили, взет от Mercedes-Benz 500 SEC, който се побира доста трудно, и затова е било необходимо допълнително разширяване на пространството под капака. Отпред са добавени седалки Recaro, докато задната седалка е изхвърлена директно на боклука, а на нейно място е монтиран 200-литров резервоар за гориво.