2019
КАТО ЗА НАЧАЛО МАЛЪК ОБЛОГ. Обзалагаме се, че не знаете кой е номер 1 по продажби в компактния клас в Германия? VW с Golf? Не, Mercedes! През миналата година хората от Щутгарт са изпратили по германските улици 609 000 A- и B-класи, CLA и GLA. Това прави една четвърт от всички автомобили със звезда в емблемата и в сегмента под C-клас.

Въпреки това постъпилият в длъжност от края на май нов шеф Ола Келениус е уверен, че може повече. Според него в моделната гама има още една ниша: някъде между GLA и GLC – всъщност в територията на VW Tiguan. Как ще бъде запълнена тази ниша, от Mercedes ни показаха с Concept GLB на автосалона в Шанхай. При което добавката в името Concept е заблуждаваща – с изключение на някои украшения от салона като фаровете на покрива и благородната кожена тапицерия в интериора, студията съответства на серийната версия на GLB, която ще се появи на пазара от есента. На външен вид – издава го и самото име – Mercedes е взел за образец G-клас, който през тази година празнува 40-ата си годишнина.

С изключение на вертикалните прозорци и радиаторната решетка не е останало много от оригинала. Вместо с кръгли GLB е с правоъгълни фарове, които работят с Multibeam LED техника. Останалата част от дизайна следва актуалния A-клас: по-малко ръбове, затова пък моделирани повърхности и значително повече елегантност в сравнение с първото поколение. За първи път при Mercedes GLB имаме трети ред седалки в компактния клас – за целта инженерите са разтеглили платформата. GLB е дълъг 4,63 метра, като така се позиционира между VW Tiguan (4,49 метра) и Tiguan Allspace (4,70 метра). Същевременно междуосието е удължено с 10 см спрямо A- и B-клас – от 2,73 на 2,83 метра. Иначе нямаше как да има толкова място във вътрешното пространство.

Въпреки това на възрастните ще им е трудно да седят на места 6 и 7 – този ред е по-скоро за деца. Вторият ред седалки разполага с функцията Easy Entry, която улеснява достъпа. Студията на GLB е задвижвана от разполагащ с 224 к.с. 4-цилиндров мотор – той ни е познат от А-клас, където е със 190 к.с. От Mercedes подчертават, че GLB естествено е оборудван с двойно задвижване 4Matic, което разполага с три режима на движение: Comfort (разпределение 80:20), Sport (70:30) и Offroad (50:50). По-късната серийна версия със сигурност ще се предлага и с предно задвижване – поне за базовите модели. С което стигаме до цените – GLB вероятно ще започва от 70 000 лв. С което ще се превърне в новата звезда на Mercedes в компактния клас. Да се обзаложим ли?

ИЗВОД
Само той липсваше на Mercedes! GLB попълва нишата между GLA и GLC, като е позициониран срещу VW Tiguan. А с финия си интериор ще бъде вълнуваща алтернатива на Volkswagen.