G-клас на старо: гениален или чуплив?

С напредване на възрастта падат цените дори и на Mercedes G-клас. Ще може ли офроудърът мечта да се превърне в разумна покупка?


17
мар.
2018

СТАРАТА МЕЧТА се завръща редовно: за собствен G-клас пред входната врата! Динозавърът на Mercedes се катери по баирите и лази из най-тежък офроуд вече 38 години, и точно толкова дълго е мечтата на много водачи. Съответно и цените на употребяваните екземпляри са доста високи. Ще разгледаме един от най-изгодните екземпляри – G 320 CDI Station Lang от 2008 година, който се предлага от Autohus в Бокел (www.autohus.de) за 57 800 лева.

Класически G-кокпит – но с модерни евтини бутони

За тази сума ще получите икономичния 3-литров дизелов двигател, както и идеално оборудване: черен лак металик, черна кожена тапицерия, теглич, люк на покрива, навигационна система, седалки с електрически регулировки и много друго. Но и пробег от 220 800 километра и предостатъчни следи от употреба. Одрасканите странични части позволяват да предполагаме, че предишният собственик не е купил автомобила, за да се фука, а за тежка работа в гората. Което по принцип не е проблем, шофирането извън пътя е значително по-подходящо за този автомобил от бързите преходи по магистралите, на каквито днес са подложени много от G-моделите. При дълги пътувания високият ръбест автомобил води тежка битка със съпротивлението на въздуха. Дори и при скорост 160 км/ч иначе относително пестеливият 320 CDI харчи значително повече от 16 литра. А ако настъпвате десния педал повече, ще трябва да пълните 96-литровия резервоар след малко повече от 400 километра. И това не е единствената причина, поради която е желателно собствениците на G да разполагат с повечко пари. Високите застрахователни премии и данъци са комбинирани с огромни разходи по поддръжката. И точно ремонтите могат буквално да взривят един среден семеен бюджет. И то въпреки факта, че G-моделът по принцип се смята за истински Mercedes от старата школа, който не може да бъде унищожен. Да, рамата и носещите елементи са солидни.

Проблем на OM 642 до 2009 г.: дефектни изпускателни колектори и повреди на турбокомпресорите (8000 лева)

Но двигателите и трансмисиите, които са заимствани от леките автомобили на марката, се претоварват от високото тегло и се износват бързо. Същото важи и за спирачките, окачването и изпускателната система. Но заводът производител Magna в Грац все още не се е справил с най-големия враг на модела: монументалният Mercedes ръждясва по ръбовете на вратите, рамките на прозорците, сгъвките на ламарините. И след по-малко от 10 години кафявата чума извира отвсякъде. Така че по-добре G да си остане това, което винаги е бил. Една мечта – и толкоз.

Извън пътя G-моделът демонстрира на модерните паркетни SUV-ове какво означава истински високопроходим автомобил

Още по темата

Card image cap
Ford Focus на старо: по-добър от очакваното

28
юни
2017

VW Golf, Opel Astra, Ford Focus - това подреждане има традиции в компактния клас. Като употребяван автомобил обаче Focus II е чудесен избор

Card image cap

В последния брой:

Архив >

usedTag: