G-класата се превръща в кемпер

1206
2025

Robeta иска да трансформира Mercedes G-клас в пълноценен кемпер с повдигащ се покрив, кухня, офис и душ. Може ли тази концепция да се окаже успешна?

Mercedes G-класа е легенда на четири колела – мощен, ексклузивен, неудържим. Сега словенският производител на кемпери Robeta (с който Ралф Шумахер проектира луксозен кемпер) иска да даде направи пълна трансформация на офроудъра и да го превърне в изтънчен компактен кемпер за приключения и ежедневно шофиране. Машината все още е концепция, но се очаква първият завършен неин вариант да бъде представен официалено само след няколко месеца.

Mercedes G-класата следва философията Vanlife

Проектът за момента е само виртуален. Но Robeta не оставя съмнение, че тази концепция трябва да се превърне в реалност. Първият годен за движение прототип трябва да отпразнува световната си премиера през януари 2026 г. на изложението CMT в Щутгарт, един от най-големите панаири за кемпери в Европа.

Повече от трансформация – каква е същността на концепцията?

Фокусът е поставен върху трансформацията на G-класата в истински кемпер за двама души – без да се губи характерът му на безкомпромисен всъдеход. Подобни концепции вече са ни познати – но на базата на Land Rover Defender или Toyota Land Cruiser, които са популярни модели за подобни проекти.

Кемперът на базата на G-класата трябва да бъде много атрактивен за сериозните офроуд ентусиасти.

Вдигащият се покрив предлага място за двойно легло с площ 205 x 135 см. Специалното в него е, че тук не става въпрос просто за палатка на покрива – цялото нещо е проектирано специално за G-класата и също така увеличава пространството за главата, когато седите вътре в автомобила.

Оборудването е добре обмислено и проектирано за максимална гъвкавост. Възможни са следните опции:

  • изкарваща се платформа за велосипеди, място за багаж или спортна екипировка
  • мобилна кухня с умивалник, която може да се използва и на открито
  • вграден хладилник, до който имате достъп през задния капак
  • модулни системи за съхранение, кухня и дори малък мобилен офис
  • резервоар за вода (2 x 15 литра) с разтегателен маркуч, който може да се използва и като външен душ
  • предвидени са и решения за транспортиране на домашни любимци.

Всичко е модулно – и така в зависимост от нуждите на клиента, G-класата може бързо да се превърне от автомобил за всеки ден в кемпер.

Външна кухня, мобилен душ и „Office on the road“

Друг акцент е добре обмислената Outdoor концепция. Както при класическите кемпери, жилищната зона отвън е концентрирана от дясната страна на автомобила. Там масата, тентата, зоната за готвене и достъпът до вода са лесно достъпни. Особено практична функция е, че кухненският бокс може лесно да се изкара отвън – за неповторимо изживяване при готвене на открито.

Благодарение на страничната тента зоната около кемпера трябва да остава суха дори при лошо време.

Съвременният начин на живот също не е забравен: „кубчето“ е проектирано да се използва и като мобилен офис – идеално за дигитални номади или за всеки, който иска да съчетае работата си с приключенията.

Премиера на CMT 2026: обещаващ проект с някои въпросителни

Все още кемперът е само на хартия – или по-скоро: на екрана. Но идеята за него е доста убедителна: премиум офроуд автомобил се превръща в премиум кемпер. Robeta осигурява необходимата експертиза, а Mercedes – излъскания имидж и високите технологии. Остава само един въпрос: колко от прототипа ще бъде запазен в серийния автомобил?

Водата от резервоарите ще се подава чрез два маркуча отдясно и отляво на автомобила. Системата може да се използва и като външен душ.

Отговорите ще получим на изложението CMT в Щутгарт през януари 2026 г. Тогава трябва да бъде представен първият готов прототип, а малко по-късно очакваме и пускането му на пазара. Със сигурност притежанието на офроуд кемпера ще бъде скъпо удоволствие – защото дори като базов автомобил, новият Mercedes G-клас с дизелов двигател (G 450 d) струва около 250 хиляди лева – които вероятно ще надхвърлят 300, след като бъде добавен необходимият за къмпингуване тунинг.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин