2016
Филм с Rolls-Royce. В главната роля е новият луксозен кабриолет Dawn, режисьор е AUTO BILD. Сценария сме заимствали от култовия филм на Тарантиро „From Dusk till Dawn“, снимките се провеждат в Южна Африка. И екшън! Кинематографичното пътуване може да започне! Но без паника: въпреки че звездата е без „горнище“, филмът може да се гледа от невръстни зрители и съвсем не е толкова шокиращ като ужасяващата история за вампири.
За изискания кабриолет трябва да платите поне 329 630 евро
Първа сцена: пустинята. Която тук изглежда също толкова мрачна като във филма From Dusk till Dawn. В първата фаза на смрачаването Dawn затваря стабилния си текстилен гюрук. Естествено с натискане на бутон и излъчването на балерина. След 22 секунди покривът е затворен и хладната пустинна нощ остава навън. Върху финия пясък, покрил част от междуградския път, по дългите завои автомобилът се движи като върху нов сняг. И когато сцеплението намалее до нулата, огромният кабриолет поднася силно. Няма спор – Клуни и Тарантино щяха да се забавляват с Dawn не по-малко, отколкото с техния Mercury Cougar XR7. Но пред магазина за напитки „британецът“ изглежда много по-помпозно. Все пак Dawn струва 329 630 евро – с които можехме да купим целия магазин заедно със стоката.
Dawn има огромна тяга и жажда
Слънчевия Rolls тежи 2560 килограма. Ако пожелаете, Dawn може да ускори до 100 км/ч за 4,9 секунди – и така до 250 км/ч. Но въпреки работния си обем от 6,6 литра и двата турбокомпресора 12-цилиндровия мотор не е кръвожаден бандит, а по-скоро изискан и як денди. Който не се притеснява да си пийва. Дори и без епизоди с преследвания бордния компютър показва 18,2 литра. Но нека се връщаме в хотела. В колата сме само фотографът и аз – ако трябваше да вземем и трима заложника като при филма на Тарантино, щяхме да имаме истински проблеми. Отзад има място само за двама, които при отворен покрив страдат от силни въздушни течения. 21-цоловите джанти са красиви, но не и препоръчителни: окачването на Rolls-Royce не е толкова страхотно като славата му. От 80 км/ч всичко е перфектно, но под тази скорост липсва спокойствието и нежността.
По отношение на комфорта ще ви липсват класическите добродетели на Rolls-Royce
Но търсещите динамика се дразнят от съвсем други неща. Например липсата на повече тяга и по-брутални спирачки. Няма за откриете и лостчета за превключване на предавките на волана или бутон за програма Sport – това нямаше да е в духа на перфекциониста сър Хенри Ройс. Адаптивните амортисьори осигуряват малко по-висока стабилност в бързите завои, но не особено успяват да подобрят динамиката. Адаптивните LED светлини смущават нощните животни, Night Vision е като застраховка живот срещу пресичащи пътя ви кучета и ниско летящи прилепи, а пъргавата навигация дори „говори“ африкаанс.
А ние слушаме Engel на Rammstein. Скоро над планините се появяват първите слънчеви лъчи. Пълно спокойствие, сваляме покрива, давам пълна газ. Какво е общото между култовия филм и кабриолета след тази дива нощ? И двата са изключителни постижения.
Технически данни Rolls-Royce Dawn
Двигател V12, битурбо, отпред надлъжно • работен обем: 6592 см³ • мощност: 420 кВт (570 к.с.) при 5250 об/мин • макс. въртящ момент: 780 Нм при 1500 об/мин • максимална скорост: 250 км/ч • ускорение 0–100 км/ч: 4,9 сек • задно задвижване/8-степенна автоматична трансмисия • вместимост на резервоара: 100 л • Д/Ш/В: 5290/1950/1500 мм • вместимост на багажника: 244 л • собствено тегло: 2560 кг • разход EU-Mix: 14,2 л А95Н/100 км • емисии CO2: 330 г/км • цена 329 630 евро.
Извод
Георг Кахер
Dawn е също толкова противоречив като филма на Тарантино: великолепен и прелъстителен, бомбастичен и труден за възприемане. Техниката и спокойствието въодушевяват, а кожата ви настръхва от фантастичната цена.