AUTO BILD България / Ford Shogun: малкото торпедо от гаража на Джей Лено

Ford Shogun: малкото торпедо от гаража на Джей Лено

В края на 80-те години двама американски ентусиасти правят много специален Ford Festiva – който е превърнат почти в драгстер, хомологиран за движение по обществените пътища


16
окт.
2017

Ford Festiva – какво това? Ford Shogun – никога не сме го чували! Вероятно повечето хора в Европа ще реагират по този начин, тъй като въпросните моделни имена са познати само в САЩ. Там един от най-известните шоумени на всички времена се казва Джей Лено – и светът го познава добре не само с изявите му на малкия екран, но и с невероятната автомобилна колекция. В нея има и екземпляр от въпросния Shogun, който е много специален. Автомобилът е базиран на Ford Festiva и първоначално е оборудван с 3-литров V6 от Ford Taurus SHO (Super High Output) с 202 к.с. и ръчна 5-степенна трансмисия. По-късно задвижващият агрегат е тунингован за още повече мощност от Чък Бек и Ник Титус, които му дават 220 к.с. Лено слага и нитросистема (330 к.с.), като намалява и теглото. Shogun тежи под 1 тон – или казано по-точно: 993 килограма. Ако смятаме правилно, излиза, че на всяка конска сила се падат 3,31 кг! А това е направо екстремно добър показател.

От Shogun са направени едва седем броя – вероятно основната причина за това е цената от 40 000 долара, за която по онова време човек е можел да се сдобие с Porsche 911. Всяка от колите е боядисана в различен специален цвят. В комбинация с екзотичния бодикит е създадено нещо, което карало автомобилните ентусиастите да онемеят – защото не са сигурни какво точно виждат пред себе си. Лено признава, че за 26-те години, в които е собственик на Shogun, само е сменял маслото, няколко пъти – акумулатора, гумите и, разбира се, износващите се компоненти на спирачките. Водещият споделя, че Shogun се управлявал „като Renault R5 Turbo на стероиди“ – което означава: зверски бързо!

Още по темата

Бюлетин

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >