Ford S-Max на старо: солиден модел, но бягайте далеч от Powershift!


13
окт.
2021

ВЕРНОСТТА РАЖДА ДОВЕРИЕ! А S-Max печели доверие доста бързо: посредством спринтьорските си умения. След качване на магистралата в най-лявата лента и ето го доверието. С темпо 180 експресът от Кьолн се чувства напълно спокойно. Огромният модел заема подчертано стабилна позиция на пътя. Освен това е сравнително тих. Това е оценката за модела на Ford от човек, който никога досега не бе карал S-Max: яко!

Усещането е такова, че ще ви стигне и вариантът със 150 к.с., но окачването би се справило и с двойно по-висока мощност. Въпреки големия си пробег този тестови автомобил остави у нас свежо впечатление. 78 000 лева е била цената на Ford в края на 2016 г. След 4 години от Autohus в Бокел искат една трета от тази сума – напълно справедливо. От 10 000 километра бордовият компютър установява разхода на гориво – средно 6,8 литра дизел на 100 километра, което напълно съответства на нашия тестови разход от 6,5 л/100 км. Отделяме специално внимание на автоматичната предавателна кутия. В тестовия автомобил тя работи незабележимо, но наречената Powershift автоматична трансмисия с два съединителя не се радва на добър имидж. Известните симптоми: твърде дълго приплъзващи съединители, по-големи паузи за превключване или класическото придърпване при потегляне.

Голям брой превключватели – ще ви трябва време за свикване. Управлението на системата Sync се осъществява чрез допир и гласови команди

Специалистът по скоростни кутии Мани Барсегар е добре запознат с темата за Powershift и предупреждава: смяна на маслото трябва да се прави след най-много 60 000 километра. И въпреки това може да настъпят проблеми. Понякога стремежът към намаляване на разходите води производителите до странни конструкции, които не са особено издръжливи. Освен това често се наблюдават проблеми с ниско ниво на маслото. Подобна трансмисия може да бъде ремонтирана, но конструктивните недостатъци няма как да бъдат отстранени. Или казано с други думи: дефектите могат да се появят отново. Важна роля играе и начинът на употреба. Колите, които се шофират на по-дълги разстояния, са засегнати по-рядко. Друг „специалитет“ на S-Max са бързо износващите се спирачки. Голямото тегло и амбициозните водачи зад волана нерядко са причина за недоволните експерти на TÜV при техническите прегледи.

Приятен спътник: 2.0 TDCi със 150 к.с. Култивиран, икономичен, с достатъчно мощност

След преглед на автомобила на подемника установихме проблемни амортисьори. По силовия тракт също имаше следи от течове, а видяхме и корозия. Можеше да мине и по-добре.

Продължете на следващата страница

Още по темата