ВЕРНОСТТА РАЖДА ДОВЕРИЕ! А S-Max печели доверие доста бързо: посредством спринтьорските си умения. След качване на магистралата в най-лявата лента и ето го доверието. С темпо 180 експресът от Кьолн се чувства напълно спокойно. Огромният модел заема подчертано стабилна позиция на пътя. Освен това е сравнително тих. Това е оценката за модела на Ford от човек, който никога досега не бе карал S-Max: яко!
Усещането е такова, че ще ви стигне и вариантът със 150 к.с., но окачването би се справило и с двойно по-висока мощност. Въпреки големия си пробег този тестови автомобил остави у нас свежо впечатление. 78 000 лева е била цената на Ford в края на 2016 г. След 4 години от Autohus в Бокел искат една трета от тази сума – напълно справедливо. От 10 000 километра бордовият компютър установява разхода на гориво – средно 6,8 литра дизел на 100 километра, което напълно съответства на нашия тестови разход от 6,5 л/100 км. Отделяме специално внимание на автоматичната предавателна кутия. В тестовия автомобил тя работи незабележимо, но наречената Powershift автоматична трансмисия с два съединителя не се радва на добър имидж. Известните симптоми: твърде дълго приплъзващи съединители, по-големи паузи за превключване или класическото придърпване при потегляне.


Специалистът по скоростни кутии Мани Барсегар е добре запознат с темата за Powershift и предупреждава: смяна на маслото трябва да се прави след най-много 60 000 километра. И въпреки това може да настъпят проблеми. Понякога стремежът към намаляване на разходите води производителите до странни конструкции, които не са особено издръжливи. Освен това често се наблюдават проблеми с ниско ниво на маслото. Подобна трансмисия може да бъде ремонтирана, но конструктивните недостатъци няма как да бъдат отстранени. Или казано с други думи: дефектите могат да се появят отново. Важна роля играе и начинът на употреба. Колите, които се шофират на по-дълги разстояния, са засегнати по-рядко. Друг „специалитет“ на S-Max са бързо износващите се спирачки. Голямото тегло и амбициозните водачи зад волана нерядко са причина за недоволните експерти на TÜV при техническите прегледи.

След преглед на автомобила на подемника установихме проблемни амортисьори. По силовия тракт също имаше следи от течове, а видяхме и корозия. Можеше да мине и по-добре.
Продължете на следващата страница