2024
Какъв „товарен кон” докарахме в редакцията? AUTO BILD провери, как се справя „малкият“ Ford F-150 Raptor с 456 к.с.!
Както се случва понякога: всъщност попитахме PR-агенция за съвсем друго нещо, но получихме следния отговор: „Не, за съжаление не става, но ние също така представляваме европейския вносител на Ford F-150 – не го искате за тест? „Ако имате версия Raptor, веднага“, беше бързият отговор. И така ето ме до модела.
Този Raptor е „само“ малкият вариант. Raptor R с V8 и 730 к.с. стига още по-далеч. Но 456-те к.с., с които нашият 3,5-литров V6 разполага тук, също не са лоши.
Измерихме плавни шест секунди за спринта до 100 км/ч, но моделът дори не успя да стигне максимална скорост от 200 км/ч. Така е може би по-добре, защото достигнахме ограничението на скоростта от 192 км/ч на магистралата – не е опасно, но е авантюристично.
Спирачният път на Ford F-150 Raptor е тревожно дълъг
Спирачният път от 46,1 метра е много по-притеснителен. Разбира се, празното тегло от 2,7 тона и грубите гуми за офроуд BF Goodrich играят важна роля, но „американецът” все пак би трябвало да „хвърля котва” по-уверено.
От друга страна ускорението е впечатляващо – дори ако битурбо агрегатът реагира малко мудно и десетстепенната автоматична трансмияи се нуждае от малко замислян, преди да превключи на правилната предавка. Веднъж натисне ли газта, не пуска толкова бързо. От гледна точка на окачването адаптивните амортисьори Fox Racing с 38 сантиметра ход на пружината отзад дават възможност за широк диапазон между спортен режим и режим Baja. Интериорът излъчва чисто американско спокойствие: изработката обаче е добра. Броим общо 16 (!!!) поставки за чаши, а централният подлакътник може да се превърне в маса. Всичко, което трябва да направите, е да поставите автоматичния скоростен лост хоризонтално, което също така гарантира, че тази функция може да се използва само когато автомобилът не се движи – умно. Пространството отпред и отзад е щедро, а усещането за простор благодарение на двойния стъклен покрив е буквално небесно.
И накрая идва досадната тема за разхода. Установените 15,3 литра първоначално звучат като много, но ако вземете предвид предната част и 1,2 литра по-високият разход спряно данните на производителя, Raptor се представя впечатляващо. Друго предимство: двигателят е американски настроен, достатъчен му е и обикновен бензин. Ако се съмнявате, вероятно ще работи и със смес от Jack Daniels и руско гориво.
ИЗВОД
Александер Бернт
Разбира се, той е спортен единствено при движение по права линия, но Ford F-150 Raptor е мощен, здрав и е доста стилен и готин. Може би няма нужда да подчертаваме, че това е крайно неразумно.

