Ford Ranger Raptor: SUV? Ям ги за закуска!


3
ян.
2020

ЛАЙСТНИ като защита от удар за калниците, лакирана в сребристо малка пластмасова кора под бронята, стикери със следи от гуми по нея – доста странни неща измислят производителите в стремежа си да направят един SUV още по-як. Но накрая всичко се оказва само амбиции, които затъват в калта. Чувате ли обаче това тук?
Някой тъкмо се смее. Дрезгаво, мърляво и непринудено. Ranger Raptor е името на този недодялан тип, който се надсмива над тези 4×4 хартиени тигри. Внушителният модел на Ford се сбогува с лекота с асфалта и 3,1 тона общо тегло навлизат сред природата. Актуалните модели с амбиции за 4х4 а ла Tiguan ще бъдат „изядени“ от Raptor между другото. Дали обаче само играе ролята на внушителен всъдеход, или има качества и като обикновен автомобил? Ще разберете от единичния тест на AUTO BILD.

Състезателни гени: Raptor е дело на спортното подразделение на производителя – личи по червения маркер на волана

В автомобила ще седите удобно, поне отпред ще разполагате с изключително щедро място, а благодарение на полезния товар от 650 килограма плюс товарна повърхност Ranger с удоволствие играе ролята на товарен „кон“. 2-литровият дизелов двигател работи шумно, не е особено пъргав, а на магистралата Ford се отказва при темпо 180 км/ч. Разходът от 10 л на 100 километра е малко висок, а спирачният път е 45 метра (!) – в старомодния опасен диапазон. А изобщо не трябва да споменаваме трудното маневриране при дължина от 5,30 метра и широчина от 2 метра.

Извън пътя помага предпазната кора за дъното на автомобила. От метал и наистина издръжлива

По-скоро да поговорим за предназначението. Кал, пясък, камънаци – Ranger Raptor обича трудните и тежки терени. И в действителност от Ford са направили подсилвания на окачването и каросерията, като освен това са оборудвали модела за всякакви ситуации. Шест режима на движение, понижаващи предавки и блокаж на диференциала на задната ос помагат при катерене или дават възможност за преодоляване на хлъзгави отсечки.

Гени на малък автомобил: мястото на задната седалка е сравнително недостатъчно
Гени от високия клас: богато оборудване, много удобни седалки

Изненадващо: въпреки че с големия пикап се справя само един, сравнително малък 4-цилиндров мотор с 213 к.с., Ranger Raptor се представя отлично извън асфалтираните пътища. 500-те Нм максимален въртящ момент се предават посредством 10-степенна автоматична трансмисия към задвижващите валове, като автоматичната скоростна кутия превключва приятно прецизно – маневрирането и потеглянето стават с лекота и плавно. Недостатъкът на трансмисията: в градски условия търси предавки с по-ниски обороти, а при натискане на педала на газта сменя спокойни с нервни обороти. Извън пътя си проличават силните страни на Raptor: отличното сцепление и стабилно-здравото пътно поведение. Ford се справя с всяка ситуация и с всеки терен – няма начин да не мине навсякъде. Има обаче и още един момент: Raptor не е евтин. Макар че оборудването му включва много и скъпа техника – например асистент за смяна на пътната лента и за разпознаване на пътни знаци, както и дори лукс (двузонова климатична инсталация). Най-малко 130 000 лв. ще трябва да приготвите – повече отколкото за обикновените SUV-ове със смешни амбиции за извън пътя.

Сериен теглич за 2,5 тона, блокаж на задния диференциал и понижаващи предавки

ИЗВОД

Как се представя като автомобил? Сравнително добре. Като офроудър? Великолепно. Като лайфстайл обект? Повече няма накъде! Raptor умее да блести както извън пътя, така и на булеварда. Затова се ядосваме на опасно дългия спирачен път.

Гени на превозвач: товарна повърхност за 650 кг, пластмасово покритие срещу надраскване, електрическо задвижване на щората

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >