Ford Ranger Raptor: Ferrari-то за българските пътища (ТЕСТ)

2009
2023

Няма какво да се лъжем: България не е страна, в която да можеш да изпиташ дори 50% удоволствие от шофирането на спортен автомобил. Или ако трябва да бъдем по-точни: трудно е не да изпиташ удоволствие от шофирането от точка А до точка Б, а само да се придвижиш, без да се налага (поне) да смениш някоя срязана гума! Нашата мила родина обаче предлага множество офроуд трасета, по които можеш да се насладиш напълно на Ford Ranger Raptor – истински офроуд болид с хомологация за движение по обществените пътища.

Учудващо е колко приятно се движи по магистралата този пустинен болид, разпознаваем отдалеч, благодарение на характерния брандинг
Въртящият се контролер за режимите на 4х4-системата напомня на Land Rover

В най-спортния си режим на каране Baja потентният пикап с 3-литров twin-turbo V6 (292 к.с., от 155 700 лв.) разчита дори на антилаг система като при рали автомобил! Но в случая още по-важно е гениалното окачване с адаптивни 2,5-инчови байпас амортисьори FOX: нашият тест по макадамовото трасе от строящия се Лот 2 на скоростния път в участъка Мездра – Ботевград ни доказва, че там, където все още няма асфалт, Raptor се държи по-добре от редица шосейни модели на павета! Модерната 10-степенна автоматична трансмисия може да бъде „дирижирана“ и с лостчетата за превключване на волана за още по-наситено „рейсинг“ изживяване. А ако не искате бордовият компютър да отчита разход от порядъка на 15 л/100 км, Ford ви дава възможност да поръчате Raptor и с 2-литров дизел (205 к.с., от 144 400 лв.). Ние обаче не бихме го направили!

Моделът предлага широк набор от настройки – на окачване, управление, звук от ауспуха и т.н.

ИЗВОД

Зад визията на мачо при Raptor се крие пикап, който действително притежава качествата на състезателна машина – нещо като Porsche 911 GT3 за офроуд. „Шестакът“ пасва идеално на характера на автомобила, а високият разход се отплаща по простата формула „кеф цена няма“.

Маркерът на волана също е директна препратка към света на моторспорта

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ

Двигател V6, twin-turbo турбо, отпред надл. • Работен обем 2956 куб.cм • Макс. мощност 215 кВт (292 к.с.) при 5500 об/мин • Макс. въртящ момент 491 Нм при 2300 об/мин • Задвижване двойно/10-степенна автоматична трансмисия • Д/Ш/В 5360/2208/1926 мм • Тегло 2454 кг • Товарен
отсек (Д/Ш/В) 1564/1224/877 мм • 0–100 км/ч за 7,9 сек • Макс. скорост 180 км/ч • Разход 13,8 л А 95Н/100 км (WLTP) • CO2 315 г/км • Резервоар 80 л • Цена от 155 700 лв.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин