Ford Ranger: якото интелигентно момче (ТЕСТ)

0807
2024

Ranger е една от златните кокошки на Ford: коравият пикап години наред „издухваше“ конкурентите си в класа на пикапите и по този начин пренесе в Европа успеха на F-серията, която от десетилетия е лидер по продажби (при леките автомобили изобщо) отвъд Океана. Новото поколение на модела обещава да продължи победния ход на своя предшественик с по-интелигентни и по-ефективни задвижващи агрегати, интелигентни асистиращи системи и високотехнологичен кокпит.

Освен тях обаче Ranger номер четири предлага и изключително богата гама от версии (цели 8!) – на практика най-широката в историята на модела. А след „черешката на тортата в нея“ – офроуд болида Raptor, представен през миналата година, дойде време у нас да дебютират и другите версии на модела. Най-скромното предложение – XL, е работен автомобил с две места, над него е XLT – с по-голяма кабина, но отново с две врати, следва Limited – не само за работа, но и за забавление през свободното време. Platinum носи премиум характер в света на любителите на outdoor забавленията, Tremor е първият с по-силно застъпени офроуд способности… Няма да ни стигне мястото, за да разкрием всеки от вариантите.

Дигитализиран интериор

Още първият досег с интериора разкрива, че от Ford са се постарали максимално да скрият природата на лекотоварен автомобил: пред водача най-важната информация за шофиране бива представена на дигитално арматурно табло, а дори блокажът на задния диференциал се контролира от големия тъчскрийн в портретен формат а ла Tesla. Вероятно по-възрастните водачи на офроуд машини ще останат малко учудени от този тип решение.

На преход в Стара планина: Ranger e модел с върхови офроуд способности.

Във вътрешното пространство доминират изцяло дигитални уреди, впечатляващо малък брой бутони и вертикално разположен монитор на централната конзола (в зависимост от нивото на оборудване 10- или 12-инчов). На централния монитор върви системата Ford Sync 4 от Mustang Mach-E, която винаги е онлайн и съвместно с приложенията служи като дистанционно за проверка на статуса, отключване/заключване или стартиране на двигателя. Като жител на света Ranger трябва да владее всичко.

От Ford са се постарали доста, за да скрият природата на „работно момче“ – фини шевове по кожата, дигитално табло и огромен тъчскрийн доминират в кокпита.

Иначе 4х4-системата с понижаващи предавки предлага режим 2H за изцяло задно задвижване,  4А – „бързи“ предавки и двойно задвижване за дълго време, 4Н – 4х4 със „заключен“ многодисков съединител и 50:50 разпределение на тягата между предна и задна ос, както и „бавни“ 4L (за тежък офроуд). Усъвършенстваният тракт за задвижване на четирите колела използва изцяло нова 2-степенна предавателна кутия с електронно управление на въртящия момент. Тази система следи различни сензорни данни на автомобила, за да осигури повишено ниво на ефективност.

Ако искате да разчитате на достатъчно мощна тяга, особено за теглене, естествено по-добрият вариант при тeстваната от нас модификация Wildtrak е 3-литровият V6 дизел с 240 к.с. и 600 Нм (от 127.400 лева). Другият вариант е 2-литровият 4-цилиндров дизел с 205 к.с., който е значително по-изгоден (от 103.376 лева). И при двете версии ще можете да разчитате на автоматик с цели 10 предавки.

При пътуване отзад ще ви притеснява единствено твърде високата позиция на коленете – иначе пространството е напълно достатъчно.

Тестваният от нас пикап във версия Wildtrak радва дори с шевове по таблото, които „цитират“ Raptor. Ако смятате да превозвате хора и на задните седалки, ще останете доволни и от мястото за коленете, и за главите – единственият компромис, който би следвало да направите, е с твърде високия под. При товарене изключително удобни са стъпалата, интегрирани в бронята непосредствено зад калниците.

Блокажът на задния диференциал се управлява директно от тъчскрийна!

Междуосието и следата са увеличени с по 5 см в сравнение с предшественика. При това предните колела са изместени още напред, като е увеличен и ъгълът на заход. Същевременно задните амортисьори са преместени назад, което подобрява комфорта на возене. Под капака засега ще има само дизелови агрегати с 4 или 6 цилиндъра (с изключение на Raptor). V6 турбодизеловият двигател винаги е комбиниран с 10-степенна автоматична предавателна кутия, докато 4-цилиндровият мотор със 170 к.с. (има и с 205) се предлага както с ръчни скорости (само за удължена кабина), така и с 6-степенна автоматична трансмисия. За България най-достъпната модификация на пикапа, произвеждан в Южна Африка и разработен в Австралия, струва минимум 81.172 лева.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин