Ford oткрива още 1500 работни места в Румъния


21
ное.
2018

Заводът на Ford в Крайова, Румъния, ще започне производството на втори модел догодина. За целта автомобилният гигант ще направи допълнителна инвестиция от 200 млн. щатски долара. Това стана ясно при визита на AUTO BILD България в северната ни съседка. В момента отвъд Дунава се произвежда малкият кросоувър Ecosport, от който до края на 2018 ще бъдат направени около 130 хил. бройки. При пускането на следващия модел, чието име все още се пази в тайна, капацитетът на производството ще нарасне до 250 хил. коли на година и ще бъдат разкрити още 1500 работни места. Така общият брой служители на Ford Румъния ще бъде вдигнат до 6000, а а набирането на персонал ще обхване и съседните на Крайова населени места.

До 2017 в Крайова се правеше малкият ван B-Max, а преди него – лекотоварният Transit Connect. Самият завод обаче е създаден през далечната 1976 като джойнт-венчър между Citroen и румънското правителство – тогава от конвейера слиза малкият Oltcit. От средата на 90-те години до началото на новото хилядолетие там се произвеждат различни модели на Daewoo.

Днес освен готови автомобили тук се правят и 1-литровите двигатели Ecoboost (в т.ч. и за Fiesta, Focus, Mondeo и др.) с вътрешнозаводско означение Fox (бел. ред. – „лисица”), както и цилиндровата глава за по-големия 1,5-литров Ecoboost, използван в новата Fiesta ST. Задвижващите агрегати отиват към другите заводи на компанията по света.

Заводът разполага и с железопътна връзка – средно оттук излизат по 1,5 влака с автомобили дневно. Ръководителят на Ford Румъния Иън Пиърсън изразява недоволство от факта, че средната скорост на композициите преди унгарската граница е средно 50 км/ч, а след това пада на 13, което забавя значително доставките на компоненти за производството от Германия например. Ето защо компанията иска от правителството помощ в изграждането на транспортна инфраструктура. Значително по-лесно стоят нещата с доставката на седалките и брони – защото доставчиците, които ги произвеждат, са базирани на територията на самия завод и могат да реагират бързо, за да отговорят на персоналните желания на клиентите и да доставят частите веднага щом е готова каросерията в конкретния цвят. Дневно около 350 камиона внасят компоненти за производство и изнасят готови автомобили. На територията на предприятието има място за складиране на 5000 автомобила.

Още по темата

Card image cap
Skoda Karoq: новият Yeti е малък Kodiaq

19
май
2017

Населедникът на Yeti се казва Skoda Karoq и е чист SUчV. Продажбите му ще започнат още през ноември 2017. AUTO BILD събра най-важната информация за модела и успя да се докосне до него!

Card image cap
Колекционерът на странни автомобили от Изтока

21
ное.
2016

Някогашен беглец от ГДР се е посветил на колекционирането на автомобили от Източния блок. Неговата сбирка включва Lada от Съветската армия и Citroën на Хонекер

Card image cap

В последния брой:

Архив >