2025
В гърдите ми бият две сърца. От една страна винаги съм бил голям фен на Ford Mustang, с тази мощност и това самочувствие на модела, от друга страна, благодарение на професията ми имам щастието да шофирам на състезателни писти, или както тук – на учебни полигони, да усетя в детайли колата и с връхчетата на пръстите си да изстискам всичко от хронометъра, което е възможно. А тези две при тази кола досега взаимно се изключваха. Mustang беше бърз, лош, звучеше чудесно и можеше да подава неистова жега на булеварда, но на писта тези машини никога не са били отличници. Сега обаче до нас стигна информацията, че съществува фирма, която вдъхва в автомобила именно това. А именно, нужния пърформанс за пистата. Това е американска фирма, нарича се Steeda, като хората й казват, че са в състояние така да оптимизират окачването, че колата да отговаря на тези очаквания, като за целта са положили сериозни усилия. Съществува също и германска фирма, казва се Fiege, която извършва тази адаптация, която преработва колата и я оптимизира до такава степен, че й е разрешено да си брандира автомобилите като Steeda, което си е супер.
Невероятното за мен сега е, че днес разполагаме с този 5-литров Ford Mustang, който винаги е притежавал спортен дух, винаги е разполагал със серозна мощност, а сега също би следвало да се справи чудесно със завоите на пистата. Приказна представа, но нека сега тестваме в практиката. За целта дойдохме до Contidrom, това е нашето традиционното място, където тестваме с високи скорости. Смятам сега да скоча в купето и да изпробвам именно това, много съм любопитен и подозирам, че ще се получи вълнуващо. Независимо от първоначалната идея, заради която дойдохме с този Ford на състезателната писта, както вече споделих, решили сме да проверим дали можем да дресираме един Mustang да взима перфектно завоите, трябва задължително да споменем, че това принципно си е много як и много спортен автомобил. Всичко започва с невероятния двигател, този Coyote мотор, ако не се лъжа в четвъртото си поколение, той притежава чудесен характер от старата школа, като това съвсем не го казвам като критика, а тъкмо напротив.
В сърцевината си той е ултрамодерен, 90-градусов верижен агрегат, 32 клапана, 5 литра обем, той генерира невероятна мощност, страхотен въртящ момент, атмосферен двигател от старата школа, та това чудо е гръбнакът на автомобила. Към това идва този тестови модел, оборудван с 10-степенна автоматична скоростна кутия, ако оставя всичко това да си действа самостоятелно, то си е достатъчно атлетично, за да си връткам обиколките. В ръчен режим за мен дори съществува малък недостатък, защото в момента, в който навляза прекалено навътре в червения сектор по отношение на оборотите, кутията започва да задържа, отказва да превключи веднага на следващата скорост, а изчаква да паднат оборотите. Поради което тук предпочитам да се движа в автоматичния режим, а колата го изпълнява супер. Към всичко това усещането от управлението, седенето, кормилното управление, това е по-скоро като в болид, което потвърждава гените на колата на спортен автомобил и винаги си е било така. Но до сега тя основно умееше по-добре да се движи направо, да спринтира по булеварда, за сметка на криволиченето в джунглата на завоите. Но ето при тази кола, както казахме, са извършени сериозни промени, и ще ви издам още сега, че те са предизвикали истински чудеса. Нямам предвид това, което обикновено става с класически тунинг, добавям още допълнителна мощност, поставям по-ниски амортисьори, този пакет на Steeda, който партньорите им в Германия са монтирали, тотално е преобърнал характера, в същото време е увеличил забавлението от шофирането, а и подобрява времето за изминаване на обиколките. В момента нямаме директно сравнение със стария конвенционалния модел, но е добре известно, че имаше ограничения по отношение на динамичното му поведение. Насладете се на целия тест в нашето видео: