Ford Mustang Mach-E GT: този електрически SUV звучи като V8 (TECT)

1511
2021

Това действително ли е мустанг? Прилича повече на впрегатен добитък, порода ирландски кочан – сещате се, от онези с дебелите крака. Но най-мощният електрически SUV на Ford в лицето на Mustang Mach-E GT е значително по-потентен, отколкото външният му вид предполага. Преведено в цифри от езика на автомобилния зоопарк, това означава, че двата електромотора изпращат 860 нютонметра към четирите задвижващи колела, а водачът мобилизира 487 к.с. при натискане педала на газта.

Благодарение на тези показатели за 4,4 секунди (според нашите измервания) болидът се изстрелва от 0 до 100 км/ч. Няма съмнение, GT е потентен и бърз. Но дали е добър като цяло? Да, но с някои изключения. Например окачването в комбинация с 20-цоловите джанти можеше да бъде по-внимателно към пасажерите при преминаване през неравности и да „успокоява“ по-умело разклащането на каросерията. Освен това кормилното управление можеше да бъде по-стегнато в средно положение. И все пак: новият Mach-E изглежда изключително добре дресиран за SUV.

Бързо пони: Mustang Mach-E GT спринтира от 0 до 100 км/ч само за 4,4 секунди. Максималната скорост е 200 км/ч.

Могат да бъдат избирани четири режима на шофиране

Човек се чувства добре в изискания интериор, спортните седалки с мека опора отстрани осигуряват добра поддръжка на тялото, а операционната система – макар че малко разсейва – е с логично подредени менюта. Второто ниво на менюто съдържа режимите на шофиране – „кротко“, „активно“ и „темпераментно“. Всеки от режимите оказва влияние върху реакциите на педала на газта, настройката на амортисьорите, степента на рекуперация или звука. В допълнение, от Ford са създали и режим за шофиране „темпераментно плюс“ – за каране на писта с редуцирано действие на асистиращите системи, изкуствени разтърсвания, наподобяващи смяната на предавки, и повече мощност, предавана към задните колела.

Изискан интериор: качеството е на ниво, спортните седалки осигуряват добра странична опора.

Но на кого ли ще му притрябва да излиза на писта, като дори и по планински пътища с много завои електрическият SUV гарантира голямо удоволствие от шофирането. Mach-E GT прави впечатление на стегнат, следва уверено зададената посока – сякаш е някой хотхеч. Въпреки своето тегло от почти 2,3 тона, понито обича да атакува завоите в пълен галоп. A и осигурява най-добрия (V8) звук в света на електрическите автомобили! GT реве гневно при ускорение и ръмжи смирено под леко натоварване. Тук няма да ви липсва ДВГ! Разбира се, целият този прекрасен пакет не е евтин – GT-то струва минимум 146 000 лева (изчислено по данни за Германия). Това са с около 50 000 повече, отколкото при базовата модификация на модела. По официални данни Ford-ът може да измине 490 километра с едно зареждане и да зареди около 70 процента от нея за минимум 45 минути (при зареждане на 150 кВт).

Технически данни на Ford Mustang Mach-E GT • Двигател: два синхронни двигателя с постоянни магнити • Мощност: 358 кВт/487 к.с. • Максимален въртящ момент: 860 Нм • Капацитет на батерията: 88/98,7 kWh (използваем/бруто) • Задвижване: 4х4, автоматична трансмисия • Дължина/широчина/височина: 4713/1881/1613 мм • Тегло: 2273 кг • Обем на багажника: 322-1420 (+81) л • 0-100 км/ч: 4,4 сек • Макс. скорост: 200 км/ч • Разход: 20 кВтч/100 км • Цена от 146 000 лв. (по данни за Германия)

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин