Ford Mustang Mach 1: пращи от тестостерон (ТЕСТ)


19
окт.
2021

Кариерата му започва през 1964 г. като Pony Car. Междувременно Ford Mustang отдавна е сред дивите коне. А като още по-наточен вариант Mach 1 той ни изкушава още повече.

Самият V8 звук провокира повече адреналин от цяло стадо мустанги. Въпреки името скоростта на звука (около 1200 км/ч) остава недостигната, като все пак с 267 км/ч Mach 1 е най-бързият сериен Mustang на пазара. Особено ако се откажете от 10-степенната автоматична трансмисия за 6000 лв. – с нея максималната скорост е ограничена на 250 км/ч. Освен това механичната скоростна кутия е същата от Shelby GT350. Освен с бърза и прецизна смяна на предавките ще разполагате и със звук, от който косата ви ще настръхне. Центърът на удоволствието на Mach 1 е разположен V-образно пред водача. 8-цилиндров, 5-литров агрегат, 460 к.с. и 529 Нм максимален въртящ момент.

Задният дифузьор също е от Shelby

Данните ни са познати от предшественика от специалната серия Bullitt. В сравнение с актуалния базов GT Mach 1 притежава по-голяма мощност с 10 к.с. Цената обаче е по-висока с цели 23 000 лв. Струва ли си? Ако жокеят иска да участва в състезания със своя Mustang, да! Почти половината от надценката на Mach 1 се пада на по-богатото оборудване. Още по-важно – голям брой части са от Shelby: всмукателният колектор, адаптерът за масления филтър и радиаторчето за моторното масло са от версията 350, охлаждането за задния диференциал, задният дифузьор и удълженият под на автомобила. Благодарение на механичния блокаж на диференциала автомобилът придобива по-голяма стабилност в завоите.

Серийното адаптивно окачване (иначе доплащащо се) е допълнително усъвършенствано за Mach 1, за европейския вкус и за пистата. Освен това почти няма екстри за поръчване – при Mustang Mach 1 почти всичко е серийно. Опциите са само състезателни седалки Recaro, черни джанти и специални лакове. Ако цветът на фотомодела Twister Orange (2400 лв.) ви се струва прекалено биещ на очи, то можете да се насочите към иридиум черното за 1600 лв. На един жребец той повече му отива.

19-цоловите джанти са серийни, 11,4-сантиметровите крайни ауспухови тръби – също

ПЪРВО ВПЕЧАТЛЕНИЕ

Автомобил мечта за V8 фенове, подходящ и за каране на писта. Надценката в сравнение с идентичния по мощност Bullitt е прекалено висока. Няколко конски сили повече нямаше да са излишни.

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ

Двигател V8, отпред надлъжно • Работен обем 5038 см3 • Мощност 338 кВт (460 к.с.) при 7250 об/мин • Макс. въртящ момент 529 Нм при 4900 об/мин • Задвижване задно/6-степ. механ. (10-степ. автоматик) • Д/Ш/В 4797/1916/1403 мм • Тегло (празен) 1839 (1861) кг • Багажник 408 л 0–100 км/ч 4,8 (4,4) сек • Макс. скорост 267 (250) км/ч • Разход 12,4 (11,7) л /100 км • Емисии CO2 284 (270) г/км • Цена от 121 000 лв. (за Германия)

ИЗВОД

За всички онези, които търсят Mustang за всеки ден, достатъчен им е и по-изгодният с 23 000 лв. Mustang GT. Въодушевлението от V8 агрегат в американския Pony Car достига ново ниво с Mach 1. Автомобил за фенове!

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин