AUTO BILD България / Ford Mustang GT Convertible: американската мечта

Ford Mustang GT Convertible: американската мечта

Последното поколение на най-емблематичния спортен модел от САЩ е интелигентен спортен автомобил, който ще се хареса на европейците


30
сеп.
2017

В средата на 90-те, още докато бях в детската градика, героят от хитовия сериал „Стъпка по стъпка” Франк Ламбърт сбъдна детския си блян – купи си открит Ford Mustang от 60-те. Симпатичният герой на възраст около 40 години светеше от щастие – като хиляди американци в реалния живот, които притежават екземпляр от хитовия модел. Ето защо изобщо не е изненада, че легендарният Ford участва в повече от 500 филма! Всъщност това е един от символите на САЩ – подобно на Статуята на свободата, бейзболната бухалка и т.н.

В последното си издание спортният „янки” е нещо повече от традиционен поникар – той е интелигентен автомобил, който напълно може да задоволи претенциите на европейските потребители. Е, стига да „преглътнат” малко некачествената пластмаса по таблото. Като изключим този детайл, който може да подразни някои баровци, Mustang е повече от очарователен. Ревът на 8-те цилиндъра във V-образния осмак с 418 конски сили и 530 Нм е повече от очарователен – след години вероятно ще се хваля на синовете или внуците си, че съм се докосвал до толкова потентна и разкрепостена машина. Не, тук няма турбо – няма изкуствено дишане. Mustang е играч от старата школа, който разчита само на „натурален” работен обем. Не от старата школа обаче е окачването: за разлика от модела предшественик, който имаше архаичен цял заден мост, тук колелата са независими едно от друго. И това веднага се усеща при по-активно каране по пътища с много завои.

Но дори и да нямате желание за подобни изпълнения, този Ford ще ви направи щастливи. Защото това е един от малкото останали модели на пазара, които ще ви донесат радост с двигателя си, дори когато са в покой. Достатъчно е само да спрете, да активирате режим Р на автоматика (серийно трансмисията е 6-степенна ръчна) и да настъпите газта. Докато гледате как стрелката се разхожда по скалата на оборотомера и каросерията вибрира, слухът ви ще изпитва истински оргазъм от това, което отеква през ауспуховата система. 5-литровият Mustang „спринтира“ от 0 до 100 км/ч за 4,8 сек и разгръща мощността си равномерно. Но дори и да не настъпвате здраво газта, а просто да се „носите“ (или „круизвате“ – на хубав български) и да слушате приглушеното гъргорене на ниски обороти, отново ще почувствате американската мечта. Малко по-проблемно става при търсенето на паркоместа – защото 4,8-метровият шосеен лайнер не е от най-скромните по отношение на размерите. Докато го карате, направо се питате – дали върху този безкраен преден капак не може да бъде обособено паркомясто за някой Smart?

Близо 9000 лева е разликата в цените на стандартния и открития Mustang. С 2,3-литров 4-цилиндров двигател (314 к.с., 432 Нм) и 6-степенна ръчна трансмисия Convertible излиза минимум 88 000 лева. А когато поръчате традиционния V8 и добавите автоматик, сумата набъбва до 102 500 лв.

Извод

Въплъщавайки духа на Mustang в модерна форма, най-новата генерация на модела прави сериозна крачка напред. И въпреки това най-чаровното нещо в машината са нейните традиционни добродетели – „осмак“ с голям работен обем и силует почти като при легендарния прадядо, лансиран през 1964 г.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >