Ford Mustang Bullitt: внимание, прелита Bullitt


21
дек.
2018

11 МИНУТИ. Приблизително толкова дълго Стийв Маккуин гони със своя Ford Mustang 390 GT Fastback лошите в Dodge Charger R/T – включително и с кратки полети – по улиците на Сан Франциско. И точно за 50-годишния юбилей на култовия филм, след 2001 и 2008 година, на пазара отново ще бъде представен Mustang Bullitt. Дори и без да излита по стръмните улици на Сан Франциско, Bullitt доставя предостатъчно удоволствие и трепетни изживявания. Мощността на двигателя е увеличена с 10 до жизнените 460 к.с. и се подава към задните колела от 6-степенна скоростна кутия. Но това не е всичко, което получавате за цената от 105 000 лева (базовият V8 струва от 93 000 лв.). Оборудването включва озвучителна система с мощност 1000 вата, навигационна система, кожена тапицерия, климатизирани предни седалки, специални 19-цолови джанти и множество емблеми Bullitt.

Oригиналът 390 GT Fastback от 1968 година се задвижва от 6,4-литров V8 Big Block. Днес той е много търсен автомобил

Като опция се предлагат само адаптивно окачване (4000 лева), спортни седалки Recaro (3600 лева) и алармена система. Още след първите метри водачът е впечатлен колко леко се управлява Bullitt. Предавките сякаш се включват сами, съединителят не изисква прилагане на много сила. А системата Rev-Match съпровожда низходящите превключвания с добре дозирани изблици на междинна газ. В комбинация с новата електроника на двигателя, преработените дроселови клапи и оптимизираното засмукване на хладен свеж въздух се създава наистина внушителна звукова картина. А Bullitt не само звучи грандиозно, но и се движи така. Внушителният V8 се развърта с лекота над 7000 оборота, ускорението до 100 км/ч отнема малко повече от 4 секунди, максималната скорост е 250 км/ч. И дори и да не ползвате постоянно пълния потенциал на V8, всяко пътуване ще бъде едно малко приключение. За което ще запазите добри спомени благодарение на масивната спирачна система Brembo.

Черни алуминиеви джанти с пет спици и лаково покритие Montana Green Metallic само при Bullit, с LED фарове са оборудвани всички Mustang

„Мерник“ с логото на Bullitt в задната част на специалния модел

Тоест нямаме критики? Имаме! Дори и като Bullitt Mustang не може да скрие възрастта си. Интериорът и електронните индикатори не изглеждат особено модерни; може би щеше да е по-добре дефектът да бъде превърнат в ефект и да се монтират аналогови уреди. Също като преди 50 години при Ford Mustang GT Fastback.

ИЗВОД

Bullit, специалният модел на Mustang, а преди всичко автомобил за колекционери, фенове и почитатели на киното. Със своите 460 к.с. той ни демонстрира, че добрите стари времена на великолепните конски сили не са отминали. Все още…

Спортните седалки Recaro осигуряват добра опора, но се доплащат

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ

Двигател V8, отпред надлъжно Работен обем 4951 куб.см Мощност 338 кВт (460 к.с.) при 7000 об/мин Макс. въртящ момент 529 Нм Задвижване задно/6-степ. трансмисия Д/Ш/В 4784/1916/1381 мм Тегло (празен) ок. 1900 кг Багажник 408 л 0–100 км/ч 4,6 сек Макс. скорост 250 км/ч Разход 12,4 л Емисии CO2 277 г/км Цена от 105 000 лв.

Лого на Bullitt на волана за по-ярка визия, иначе кокпитът не е особено вълнуващ

Днес механичната скоростна кутия е с 6 предавки, преди бяха достатъчни само 4

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >