2019
Има автомобили, при които трябва да бъдат инвестирани стотици милиони за реклама, за да излязат под светлините на прожекторите. При други са достатъчни само шест букви, за да ги запомнят завинаги – „Bullitt“. 50 години след създаването на холивудската лента със Стив Маккуин (вижте карето долу) митичният Mustang се връща за трети път на голямата сцена като специална версия. Естествено, съвсем семпъл, без огромни спойлери и в тъмнозелен цвят – точно като оригинала едно време.
Въпреки това „Зелените“ няма да харесат култовото Fastback-Coupé. Въпреки че Хабек (бел. ред. германски политик екоактивист) да намира задната част на автомобила зверски готина. Все пак основната мисия на Muscle Car-а е да унищожава фосилно гориво – при това в огромни дози, както подобава на грандиозния атмосферен V8. А неговата жажда е сякаш безгранична. С всмукателния тракт и ECU-то на Shelby GT 500 агрегатът генерира 460 к.с. – с 10 „коня“ повече спрямо Mustang GT. Благодарение на тях Bulitt се „изстрелва“ само за 5 секунди от 0 до 100 км/ч и спира да ускорява чак при 263 км/ч заради електронно ограничение.

При контролираното ускорение помага съществено серийният Launch Control с настройка за оборотите при старт. Който иска да запали гумите, трябва да избере опцията Line Lock – прекрасна екстра за начинаещи „драг-пилоти“ и търговци на гуми с финансови проблеми. Посредством специалната функция биват блокирани предните колела – така и лаиците ще успеят да направят красив бърнаут.
И преди да стопим изцяло каучука на колелата с дебелина 275 мм, за кратко решаваме да загасим пожара на еуфорията. От Ford са поставили мнооого дълго предавателно отношение на Bullitt – за да не се налага след него постоянно да се движи цистерна. Именно благодарение на това решение Mustang може да се движи изключително комфортно. Освен превключването на шестте предавки на ръчната трансмисия е малко тромаво. Това прави автомобила по-тромав от очакваното – въпреки че теглото е около 1800 кг.

И все пак: не си мислете, че Bullitt е като уморен работен кон. След 3000 оборота той показва мускули – и се изстрелва в галоп като Фюри с „осмака“, който бодро се развърта до 7500 об/мин с гърлен глас, изпълняващ националния химн на емоциите, които сервира ауспухът с клапи в четири режима. На този хардрок не може да се противопостави дори иначе много качествената премиум аудиосистема B&O – която на фона на осемте гърла звучи като евтино джобно радио. И когато при низходящо превключване електрониката изкуствено подава междинна газ, за да направи спадовете в оборотите максимално малки, ченетата на минувачите падат до земята.
В интерес на истината, мистър Булит не само може да всява респект, да гледа лошо и да ръмжи гръмогласно, а всъщност е машина без силно изразени слабости. С яки спирачки, удобни седалки и комфорт, който с опционалното адаптивно окачване Magic Ride позволява дори дълги пътувания.

Списъкът със серийно оборудване е почти толкова дълъг, колкото е широк Тексас – а цената от 106 000 лева (по данни за Германия) за толкова потентен спортен автомобил е направо като приятелска оферта. И тъй като „римейкът“ ще бъде предлаган в ограничена серия, неговите фенове ще трябва да побързат – защото в противен случай ще го изпуснат.

ИЗВОД
Звяр, който сякаш идва от друга епоха. С мощност в излишък и звук, който ви кара да се разтреперите. При това комфортът и качеството са изключително високо ниво. Дългото предавателно отношение обаче пречи на необуздания темперамент на този Мustang. So, what?
Двигател V8, отпред надлъжно Работен обем 5038 куб.см Мощност 338 кВт (460 к.с.) при 7000 об/мин Макс. въртящ момент 529 Нм при 4600 об/мин Задвижване задно/ 6-степ. трансмисия Д/Ш/В 4794/2080/1381 мм Междуосие 2720 мм Тегло 1818 кг Багажник 408 л 0–100 км/ч 4,6 сек Макс. скорост 263 км/ч Разход 12,4 л/100 км Емисии CO2 277 г/км Цена (за Германия) от 106 000 лв.