Ford Mustang Boss 302: класика на деня


26
авг.
2019

Ford Mustang Boss 302 е създаден като състезателен автомобил за движение по нормални пътища. тежко ви, ако изпуснете юздите на бруталния американски жребец. Нашата класика на деня.

С фейслифта от 1968 г. Ford Mustang се превръща от Pony Car в истински Muscle Car. През 1969 се появява и Mustang Boss 302. Той умее нещо непознато и невиждано до този момент: да дрифти и да взема завоите като състезателен автомобил.

Не пускайте необучени водачи зад волана!

Всъщност Mustang Boss 302 от 69-та е трябвало да се продава с предупредителна табела: не е подходящ за начинаещи шофьори! За спокойно пътуване има други коли. Пружините в Boss са по-твърди, а задната ос е с по два амортисьора от всяка страна. Освен това Ford предлага екстри като трансмисия с къси предавателни отношения и блокаж на диференциала. Кулминацията на „сърдития“ автомобил е  4,9-литровият V8-Smallblock с 290 к.с. Не защото разполага с невероятна мощност, а защото се развърта до 6150 оборота -при това с лекота. За 9,2 секунди класическият Mustang ускорява от 0 до 100 км/ч, а максималната му скорост е над 200 км/ч. затова е по-добре да няма грешки от страна на водача. 

Идеалната територия на Boss 302 са междуградските пътища с много завои. Тогава при ускорение на излизане от завоя настъпва истински ад по отношение на оборотите и звука. Първа предавка е с дълги предавателно отношение – следват три, които са много близки една до друга.Добре е, скоростният лост Hurst да бъде направляван от опитна ръка. Основно правилно: колкото по-често превключвате, толкова по-добре. Ако искате да управлявате дивото конче сравнително плавно, трябва да използвате и моторната спирачка. Във връзка с хомологацията са произведени 1628 екземпляра Boss 302. Ако днес искате да си купите Ford Mustang Boss 302, трябва да се заредите с търпение. Оригинални модели се предлагат рядко. Ако все пак се появи за продажба, такъв модел струва между 100 000 и 180 000 лв.

Още по темата

Card image cap
BYE-BYE, BOB!

31
мар.
2017

Той е последният каубой сред големите автомобилни мениджъри. Вече на 78 г. Боб Луц реши да се пенсионира. Вицепрезидентът на GM вече не е актуален, но легендата напуска сцената с високо вдигната глава

Card image cap
Lancia Thesis: cтилен завършек

5
май
2017

При Thesis отново се опитаха да пишат история. Резултатът: последната голяма Lancia

Card image cap
ДЯВОЛЪТ КАРА PRAGA

11
мар.
2017

В сравнение с Audi R8 с 550 к.с. малкият словашки производител доказва, че мощността не е всичко за един спортен автомобил

Card image cap

В последния брой:

Архив >

usedTag: