Ford Mustang: почти на 60, но вечно млад

2404
2024

В лицето на Mustang Ford лансира един „вечните“ модели на всички времена. Първото поколение, представено през април 1964 г., е трябвало да се хареса предимно на младите купувачи. Mustang се оказва огромен успех – над 20 000 бройки от модела са продадени само в първия ден след пускането му на пазара. Тогава Mustang струва 2368 щатски долара (на базата на днешната покупателна способност и с отчитане на инфлацията, около 33.000 лева в наши дни).

От 1966 е кабриолетът Ford Mustang GT, който частно лице от германския град Делигсен (федерална провинция Долна Саксония) предлага за продажба в eBay за 78 500 евро.

Напълно реставриран Ford Mustang GT от 1966

Освен реставрацията, продавачът бил направил и някои подобрения по автомобила. Те включват нов текстилен гюрук (вместо от винил), сервоусилвател с дискови спирачки отпред, по-надеждно електронно запалване и подобрена защита на отделните електрически компоненти.

Въпросният кабриолет Ford Mustang GT се продава също с брезент в цвета на автомобила, разполага с цяла предна седалка (тип диван), нови гуми и 15-цолови алуминиеви джанти Torq Trust II, фарове за мъгла и GT спортно окачване, както двутръбна ауспухова система GT.

Продавачът не дава информация нито за пробега, нито за техническите данни на бензиновия V8 двигател – за работен обем и мощност ще се наложи мераклиите да питат допълнително. През 1966 Ford предлага три V8 двигателя, всеки с работен обем от 4,7 литра, серийно за Mustang. Те генерират съответно 200 к.с. (код на двигателя C), 225 к.с. (код A) или 271 к.с. (код K).

Червени кожени седалки и оборудването, което Ford наричаше Deluxe – по това време в цвят Emberglo/Parchment са основните характеристики при кокпита на този Ford Mustang GT кабриолет.

Собственикът продавал въпросния Ford Mustang GT само защото искал да стартира нов проект. Mustang-ът бил с германски документи, регистрация като ретро МПС и е изминал по-малко от 1000 км след реставрацията. Освен това ще премине преглед пред TÜV при продажбата.

Първият Mustang поставял дотолкова високи стандарти по отношение на своята концепция и дизайн, че създаде свой собствен клас – на т.нар. Pony Cars. Той впечатлява като комфортен спортен автомобил с работен обем до 7 литра (Bigblock V8) и максимум 380 к.с., както и като спартанско купе за свободното време със скромния V6 със 100 к.с. При фейслифта бяха пуснати четири версии на Mustang 1, при които растяха размерите и мощността.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин