Ford Mondeo Turnier: комби на конкурентна цена

1812
2018

ПОД 20 000 ЛВ.! Щом чух за тази оферта, направо не спрях да мигам с очи за известно време. Все пак става дума за актуалния Ford Mondeo. Неговият дизелов двигател със 150 к.с. е с Eвро 6, освен това оборудването включва навигационна система и автоматична трансмисия. Серийно пътуват големият багажник и свежият външен вид на Mondeo. Неособено елегантен е допълнително поставяният и не сгъващ се теглич. Но затова пък с него моделът може да тегли до два тона. Всъщност има още няколко неща, които трябва да бъдат сменени: предстои смяна на ангренажния ремък (на всеки 200 000 км или на десет години), но пък е възможно да бъде съчетана с голямата сервизна инспекция (210 000 км). Тоест добавяме около 2000 лв. (в Германия) към покупната цена. Освен това Mondeo трябва да мине на технически преглед, а към момента това няма как да стане, тъй като предното стъкло е с пукнатини от удари на камъчета. За доста агресивния стил на шофиране на предишния собственик говорят и олющените брони и липсващите предпазни кори по дъното на автомобила.

Между 525 и 1630 литра побира багажникът. Не е най-добрият в класа, но мястото е повече от достатъчно

Все пак колата е ползвана като служебна. За подгряващото се предно стъкло заедно с монтажа ще трябва да бъдат приготвени още 2000 лв. (в Германия). Сигурно толкова ще искат и тенекиджията и бояджията за следите от „конфликти“ по каросерията. Накрая трябва да си признаем: за 26 000 лв. тук, в Autohus в Бокел, можем да намерим доста добри автомобили. По време на тестовото шофиране настроението се стабилизира. Автоматичната трансмисия с два съединителя превключва много добре, добре шумоизолираният дизелов агрегат ускорява бързо, а въпреки петте обиколки на земното кълбо серийното окачване на комбито е на доста добро ниво и колата стои стабилно на пътя. Във вътрешното пространство почти няма следи от големия пробег на автомобила. Това Mondeo е много издръжливо. Е, накрая бързо забравихме за първоначалната цена под 20 000 лв.

 

В ПРОДЪЛЖИТЕЛНИЯ ТЕСТ НА AUTO BILD MONDEO СЕ ПРЕДСТАВИ КАТО СОЛИДНО

По време на теста на 100 000 километра нашето тестово Mondeo 1.5 EcoBoost ни остави на пътя. Причинителят на повредата се оказа разхлабен болт в интеркулера – това донесе 15 наказателни точки на комбито. Без този случай Mondeo щеше да завърши продължителния тест с оценка 6-, вместо с 4. Тъй като иначе моделът от Кьолн се представи много солидно. Това впечатление се потвърждава и – с изключение на състоянието на поддръжка – от тестовия ни употребяван автомобил.

Сензори на климатичната инсталация Заради дефектните температурни датчици можеше да се настройва или студено, или топло. Смяната се поема от гаранцията.

Отопляемо предно стъкло Смяната е доста скъпа, когато стъклото е оборудвано със система за подгряване и сензор за дъжд.

Серийното окачване е първи избор Опционалното регулиращо се окачване е или прекалено меко, или прекалено твърдо. Много по-добро е серийното окачване (на снимката).

Теч от двигателя Досега има малко оплаквания за течове на моторно масло. Тестовият ни автомобил имаше теч между двигателя и трансмисията.

 

Извод

Ниската цена привлича клиентите на употребявани коли. При подробна инспекция става ясно защо това Mondeo струва толкова малко. По-притеснително е състоянието на модела, а не големият му пробег.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин