Ford Mondeo Hybrid: безшумният


17
окт.
2017

За да забележите футуристичната технология под капака на този автомобил, трябва да имате набито око. На външен вид нищо не го отличава от версиите с бензинов или дизелов двигател. Необходимо е да откриете скромното лого отстрани или на капака на багажника, което го разконспирира като хибрид.

Но щом се качите в него, разликите веднага стават очевидни. На първо място това е разходът: средно под четири литра на 100 км. За лимузина, тежаща почти два тона. Стартирането на двигателя не се чува въобще, вижда се единствено по индикациите на таблото. С натискане на педала на газта разполагащият с 1,4-киловатчасова батерия електрически агрегат рязко и почти безшумно ускорява автомобила с предно предаване. При спиране пък електрониката благодарение на рекуперацията интелигентно връща енергия от спирачките в акумулатора.

Ако допълнително активирате бутона на централната конзола, за да преминете в екорежим, това Mondeo ще се задвижва приоритетно електрически и при намаляването на скоростта рекуперацията става още по-ефективна. Може да се опитате при шофиране да предвиждате предстоящите си действия и при внимателно следене на индикациите на разположения в лявата страна на таблото дисплей ще започнете все по-рядко да използвате спирачката, в резултат на което ще намалите разхода, а на дисплея вдясно ще се разлистват все повече свежи зелени листенца върху визуализирано чрез анимация клонче.

Играта е заразителна! След като се насладите на бързото ускорение и мощността на бензиново-електрическата машина, в един момент се улавяте, че все по-често спирате нежно в ефикасния екорежим. Или се опитвате да изминете разстоянието между два светофара само на ток, без да допуснете стартирането на бензиновия агрегат. Веднъж заразени от вируса на пестеливото шофиране, дори започвате да съжалявате, в случай че сте натиснали по-рязко газта: няколко невинни листенца от клонката мигновено се откъсват и изчезват в небитието. Сега трябва да се погрижите да поникнат нови…

Всъщност бензиновият двигател почти не ви е необходим в градския трафик. Използвате го обикновено да подсилите ускорението, след което продължавате на електричество. Всичко това се случва толкова тихо и незабележимо, че трябва да проверявате по визуализацията на енергийните потоци върху големия 20,3 см централно разположен екран дали в момента бензиновият двигател работи или не. От задвижването също не усещате почти нищо. Безстепенната автоматична кутия Powershift работи без превключване на скорости, така че в купето се чувствате комфортно като в правителствена лимузина.

Единственият горчив хап, който трябва да преглътнете при този елегантен хибрид, е ограниченото пространство в багажника. Заради задължителното наличие на литиево-йонна батерия на борда мястото за багаж е по-малко в сравнение със стандартните модели Mondeo. Но, разбира се, това не е болка за умиране, а жест към природата! А и не на последно място, автомобилът все пак ви предлага между 345 и 720 л свободен обем. Ако няма да местите наведнъж цялата си покъщнина, това е повече от достатъчно.

Извод

Хибридната техника е не само на мода. Тя щади семейния бюджет и природата. Това Mondeo външно не се различава от събратята си, но носи в себе си технологиите на бъдещето. Освен това шофирането му е забавно и разтоварващо.

Още по темата

Card image cap
Qoros Qamfree 3: чао, разпределителен вал!

9
дек.
2016

Разпределителният вал е отживелица! Съвместно със шведите от Koenigsegg Qoros разработи Qamfree-технологията. AUTO BILD ви разкрива най-важното за нея!

Card image cap
Новият Smart Cabrio срещу Bentley: Невъзможното сравнение на кабриолети

12
сеп.
2016

Какво се случва там? Та това е невъзможно! Напротив! AUTO BILD разбира се може! Smart срещу Bentley. И двата модела са кабриолети и жълти…

Card image cap
Honda НR-V 1.6 i-DTEC: Jazz без страх от бордюри

23
авг.
2016

Малкият SUV HR-V впечатлява с всестранните си таланти

Card image cap

В последния брой:

Архив >