Ford Kuga 2.0 TDCi 4×4 Powershift: по-зряла, но не по-скучна


10
мар.
2017

В борбата на т.нар. „компактни“ SUV-ове (разбирайте – 4,5-метрови) става все по-напечено: новите VW Tiguan, Kia Sportage, Hyundai Tucson и Seat Ateca принудиха и Ford да освежи своята Kuga. Най-съществената промяна в дизайна са променената радиаторна решетка (като при Mustang и Mondeo) и по-агресивното оформление на предните и задните светлини. Да не забравяме и добавянето на луксозната версия Vignale – благодарение на нейното оборудване Ford иска да спечели клиентите, които искат да се поглезят.

Удоволствието от шофирането продължава да бъде основната силна страна на Kuga

Още първите километри разкриват, че Kuga е запазила онова, което харесваме най-много в нея: пътното поведение. При настройката на окачването е постигнат оптималният баланс между спортна твърдост и комфортна мекота, а кормилното управление е приятно директно. Може би, при по-динамично каране по завои някои клиенти ще останат разочаровани от недостатъчната странична опора, която седалките предлагат. 2-литровият дизел осигурява съвсем прилична тяга, но средният разход клони по-скоро към цифрата 7 – т.е. отдалечава се значително от официално обявените 5,2 л. 6-степенната скоростна кутия Powershift с два съединителя радва с пъргавата смяна на предавките.

6-степенната трансмисия с два съединителя Powershift (3400 лв.) работи много пъргаво

Аплодисменти заслужава оформлението на интериора: арматурното табло вече не е толкова претрупано, колкото беше при предшественика. Наличието на асистиращи системи – за автоматично спиране при скорост до 50 км/ч, за следене на лентата и за автоматично паркиране и излизане от паркомясто е знак за съществено подобрение в сигурността. За съжаление цялата тази „армада“ от помощници се предлага само срещу доплащане до близо 3000 лева (в зависимост от версията). Като стана дума за цифри: базовата модификация 1.5 EcoBoost (120 к.с.) с предно задвижване струва 37 990 лева – и в тази цена са включени инфотейнмънт система с гласово управление, асистент за потегляне по наклон, автопилот и климатик. Тестваната от нас модификация със 150 „коня“, 4х4 и автоматик с два съединителя излиза минимум 54 400 лева. А който търси максимален лукс, ще трябва да избере версията Vignale за 73 500 лева.

Навигационната система Ford Sync реагира на гласови команди, но дисплеят й е разположен прекалено дълбоко

Извод

Ford е направил точните подобрения на своя SUV. Kuga остава приятна за европейците с удоволствието, което доставя при шофиране, както и с комфортния си интериор. Затова не бива да се притеснява от атаките на конкуренцията.

За да няма война за зареждане с жена/мъжа ви: в подлакътника отпред има два USB-изхода

Глобален играч: отзад моделът изглежда типично по американски – все пак отвъд Океана Ford го продава под името Escape

Технически данни

Двигател 4-цил. редови, отпред напр.; Работен обем 1998 куб.см; Макс. мощност 110 кВт (150 к.с.) при 3500 об./мин; Макс. въртящ момент 370 Нм при 2000-2500 об./мин; Макс. скорост 190 км/ч; 0-100 км/ч 10,9 сек; Задвижване двойно/6-степ. трансмисия с два съединителя; Обем на резервоара 60 л; Д/Ш/В 4531/1838/ 1685 мм; Обем на багажника 456-1603 л; Тегло 1716 кг; Разход EU-Mix 5,2 л; Емисии СО2 134 г/км; Цена: от 54 400 лв.

Защитата на резервоара (без капачка) предотвратява наливането на погрешен тип гориво

 

 

 

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >