2017
В борбата на т.нар. „компактни“ SUV-ове (разбирайте – 4,5-метрови) става все по-напечено: новите VW Tiguan, Kia Sportage, Hyundai Tucson и Seat Ateca принудиха и Ford да освежи своята Kuga. Най-съществената промяна в дизайна са променената радиаторна решетка (като при Mustang и Mondeo) и по-агресивното оформление на предните и задните светлини. Да не забравяме и добавянето на луксозната версия Vignale – благодарение на нейното оборудване Ford иска да спечели клиентите, които искат да се поглезят.
Още първите километри разкриват, че Kuga е запазила онова, което харесваме най-много в нея: пътното поведение. При настройката на окачването е постигнат оптималният баланс между спортна твърдост и комфортна мекота, а кормилното управление е приятно директно. Може би, при по-динамично каране по завои някои клиенти ще останат разочаровани от недостатъчната странична опора, която седалките предлагат. 2-литровият дизел осигурява съвсем прилична тяга, но средният разход клони по-скоро към цифрата 7 – т.е. отдалечава се значително от официално обявените 5,2 л. 6-степенната скоростна кутия Powershift с два съединителя радва с пъргавата смяна на предавките.
Аплодисменти заслужава оформлението на интериора: арматурното табло вече не е толкова претрупано, колкото беше при предшественика. Наличието на асистиращи системи – за автоматично спиране при скорост до 50 км/ч, за следене на лентата и за автоматично паркиране и излизане от паркомясто е знак за съществено подобрение в сигурността. За съжаление цялата тази „армада“ от помощници се предлага само срещу доплащане до близо 3000 лева (в зависимост от версията). Като стана дума за цифри: базовата модификация 1.5 EcoBoost (120 к.с.) с предно задвижване струва 37 990 лева – и в тази цена са включени инфотейнмънт система с гласово управление, асистент за потегляне по наклон, автопилот и климатик. Тестваната от нас модификация със 150 „коня“, 4х4 и автоматик с два съединителя излиза минимум 54 400 лева. А който търси максимален лукс, ще трябва да избере версията Vignale за 73 500 лева.

Навигационната система Ford Sync реагира на гласови команди, но дисплеят й е разположен прекалено дълбоко
Извод
Ford е направил точните подобрения на своя SUV. Kuga остава приятна за европейците с удоволствието, което доставя при шофиране, както и с комфортния си интериор. Затова не бива да се притеснява от атаките на конкуренцията.

Глобален играч: отзад моделът изглежда типично по американски – все пак отвъд Океана Ford го продава под името Escape
Технически данни
Двигател 4-цил. редови, отпред напр.; Работен обем 1998 куб.см; Макс. мощност 110 кВт (150 к.с.) при 3500 об./мин; Макс. въртящ момент 370 Нм при 2000-2500 об./мин; Макс. скорост 190 км/ч; 0-100 км/ч 10,9 сек; Задвижване двойно/6-степ. трансмисия с два съединителя; Обем на резервоара 60 л; Д/Ш/В 4531/1838/ 1685 мм; Обем на багажника 456-1603 л; Тегло 1716 кг; Разход EU-Mix 5,2 л; Емисии СО2 134 г/км; Цена: от 54 400 лв.




