Ford Ka от 5000 лева: една малка Ka-тастрофа!

Да, той е малък и симпатичен. Но второто поколение на Ka страда от ниско качество в дългосрочен план


26
сеп.
2017

АКО СИ НЯМАШ, КУПИ СИ. Този девиз следваха във Ford, когато дойде краят на първия Ka, произвеждан от 1996 година в продължение на повече от 12 години. Вместо сами да създадат свой малък автомобил, от Кьолн преведоха няколко милиона на Fiat и ползваха базата на Fiat Panda и 500. Освен това новият Ka се произвежда в същия завод в град Тихи, Полша. По принцип този завод изработва качествени автомобили, но това не можеше да се каже за нашия Fiat 500 от продължителния тест. А и продаваният от октомври 2008 година нов Ka също не блести с най-високо качество.

Удобно разположение: ергономичен, висок скоростен лост. Като цяло много солидна изработка

Така например при първия технически преглед пред TÜV той се класира на 128-о място – от 134. Една малка катастрофа, но това е само част от истината. Защото свързаните с техническите прегледи недостатъци казват много малко за надеждността на един автомобил. А според ADAC например Ka ІІ е дори много надежден. AUTO BILD може да потвърди това впечатление, моделът е рядък гост в нашата пощенска кутия за оплаквания. И който напълно не проспи смяната на ангренажния ремък на всеки 5 години или 100 000 километра на доставяния също от Fiat 1,2-литров двигател, едва ли ще може да счупи мотора. И ако Ka все пак остане на пътя, това ще е заради замърсен или дефектен сензор на коляновия вал или проблем с кабелния сноп на двигателя.

Подходящ и за пътища със завои: Ka демонстрира таланти по виражите. Малко наклоняване, много радост от шофирането

Теоретично Ka се предлагаше и в дизелова версия, която обаче бе спряна през 2013 година и имаше приблизителен пазарен дял от около 6 процента. Който задължително търси дизелов двигател, няма да сбърка с наложилия се 1.3 TDCi и ще достигне значително по-далеч с мъничкия 35-литров резервоар за гориво в сравнение с доста по-лакомите бензинови варианти.

Molto темпераментен: 1,2-литров двигател на Fiat. Над 4000 об./мин се чувства много добре

При малките автомобили оборудването за сигурност винаги е калкулирано много пестеливо. Но все пак при Ka серийни бяха 4 въздушни възглавници и ABS. ESP се доплащаше до задължителното въвеждане през 2014 година. Кристалнобелият Ka от Autohus (www.autohus.de) на тези страници все още е без системата за стабилност, но въпреки това е оборудван добре, включително и с климатична инсталация. Което обаче може да се каже и за други модели в тази ценова категория. Между другото: наследника на Ka, значително по-големия Ka+, Ford откри в собствените си заводи: в Индия, където се произвежда азиатската версия на Fiesta. Как се представя този адаптиран за Европа автомобил пред TÜV – това ще стане ясно след няколко години. Надяваме се да е много по-добър.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >