2018
Ford ще произведе още бройки от GT! До края на 2022 г. ще бъдат доставени 1350 екземпляра. AUTO BILD тества суперспортния автомобил в Германия!
Ford GT влиза в следващата обиколка! Необходимите за хомологацията 1000 екземпляра бързо са разпродадени и трябва да бъдат доставени до края на 2020 г. Ford са получили шест пъти повече заявки за GT и е трябвало внимателно да разпределят колите на клиентите. Приоритет са имали тези, които ще ги карат непрекъснато, а няма да ги държат в колекционерски гаражи.
Вътрешно пространство: добра позиция на седене, без излишна украса
Въпреки крилатите врати, качването не е голям проблем. Интериорът на Ford GT е капсула – вътре няма много място. Ако намерите обаче добра позиция на седене, ще се чувствате щастливи. Например Lamborghini Aventador е по-тесен от Ford GT. Едва ако сте с ръст над 1,85 метра, няма да имате достатъчно пространство за главата. Видимостта напред е добра, а огледалата приличат на тези на Ferrari LaFerrari. Отзад има малко прозорче, през което можете да наблюдавате активния спойлер. Като цяло кокпитът е екстремно редуциран. На борда има климатик – все пак колата е американска.
Във Ford GT нищо не е обикновено! Регулирането на волана по височина и дълбочина става лесно, но при настройката на седалката удряте греда – двете седалки тип корито са фиксирани. Вместо това издърпвам малък клуп на централния тунел и педалите се движат напред – назад: също като при Ferrari LaFerrari. Остава само да затворя крилата врата и да натисна бутона за стартиране.
Потеглянето с Ford GT става толкова лесно, колкото с Focus. Тъй като вместо на лост на 7-степенна та автоматична трансмисия с два съединителя, Ford залага и при GT на така наречения „Electronic Shifter“: въртящ/натискащ се превключвател, познат ни от Jaguar или Land Rover. По време на първите метри в режим „Normal“ GT се управлява сравнително хрисимо. Общо на разположение са пет режима (Wet, Normal, Sport, Track и Highspeed). Веднага ни прави впечатление: във вътрешното пространство на GT е доста шумно. Дължи се не само на 3,5-литровия EcoBoost мотор, но и на хилядите малки камъчета, които хвърчат към калниците и карбоновия монокок. Изглежда в GT почти няма шумоизолиращи материали.
Почти квадратният волан с алкантара напомня на този в Aston Martin One-77, с разлика на това, че индикациите за превключване на Ford GT показват перфектния момент за смяна предавките. В спортен режим V6-EcoBoost става значително по-шумен – макар и необичаен, саундът е по-емоционален!
Перфектно дозирани спирачки
60 процента от елементите на двигателя на GT са от Ford Raptor. С 655 к.с. суперспортният автомобил разполага с близо 200 к.с. повече от най-мощния Raptor. При тегло от само 1385 кг е обяснимо GT да е наистина бърз. Впечатляващо е, колко бърз е този дълъг 4,76 метра модел. Скоростомерът е в мили в час, а до тях са отбелязани и км/ч. Спирачките се дозират доста фино.
Ford GT не е кола за аматьори
Реакцията на педала на газта и на управлението са ултрадиректни. GT е широк 2,24 метра, за това трябва да внимавате при изпреварване по междуградски пътища. Ford GT изисква респект и време за свикване – това не е автомобил за аматьори.
V6-битурбо двигателят ускорява брутално още от диапазона на ниските обороти. Една от най-яките екстри в GT е режимът „Track“: избирате от превключвателя на волана „T“, потвърждавате с „OK“ и само за милисекунди окачването смъква каросерията с 50 милиметра, а спойлерът излиза навън. За връщане в нормалната настройка на окачването на Ford GT, трябва да изберете „S“ или „N“. Всичко това се случва много бързо.