Ford Fusion на старо: „сливане“ на солидни основи и вътрешен простор

Много вътрешен простор, спортна настройка на окачването, но слабо качество на изпълнението


15
дек.
2017

Думата „сливане“ (Fusion) в днешно време не се ползва с особено добър имидж. Работата е в това, че благодарение на икономическия и смисъл, за мнозина тя се е превърнала в предвестник на закриване на работни места, като доста често следствие от обединяването на две фирми. Същият термин обаче съществува и в далеч по-ведрата музикална терминология, а в речника на Ford под името „Fusion“ откриваме „сливане“ на техническата база на модела Fiesta с по-висока и по-просторна каросерия. Идеята определено си я бива, но в случая въпросът е бивали го употребяваният автомобил с това име?

Смущенията в електрониката са незначителни, но овлажнените или кородирали щекерни съединения не са рядкост

За съжаление трябва да кажем, че както повечето други нови модели на Ford и Fusion предлага широк спектър от източници на повреди. За щастие обаче те не се проявяват масирано или едновременно. В кутията за читателски оплаквания на AUTO BILD се срещат преди всичко критики към скромното качество на изработката – тракащите звуци явно са нормално явление в този модел, а хлабавите щипки за фиксиране на панелите на арматурното табло са източник на досадни шумове дори при чисто нови автомобили. Често единственото, което може да ги заглуши, е скърцането на седалките. За съжаление тези изнервящи дреболии засенчват изключително положителния факт, че каросерията на Fusion е една от най-стабилните в сегмента на малките автомобили. Вратите и капаците се затварят безшумно и прецизно, а износените панти и шарнири са нещо напълно непознато при кьолнския модел.

Тук-там се наблюдават повреди при турбокомпресорите, чиято защита от корозия е незадоволителна

За сметка на това се случва лагерите на колелата отвреме-навреме да вият- дефект, който се прояви и по време на продължителния тест. Носещите шарнири на предния мост (в зависимост от стила на шофиране и пътната настилка) също могат да бъдат отнесени към бързоизносващите се детайли.

Според отзивите на собствениците на Fusion спирачната уредба не създава излишни неприятности – първите накладки издържат до 60 000 км дори при преобладаващо градско движение. За съжаление с подобна издръжливост не може да се похвали оригиналният съединител, който е ахилесова пета преди всичко на версиите с бензинов двигател. Предавателните кутии понякога стават толкова шумни, че помага единствено подмяната им с нови.

Кормилните щанги и маншоните са издръжливи, но връзките на носачите се износват относително бързо

При дизеловите модели трансмисията върши работата си по-незабележимо, но пък ядове тук създават станалите класически за много Common-Rail-мoтopи течове от горивопроводите. В отделни случаи се наблюдават и повреди на турбокомпресора, както и прегорели вследствие на прегряване на мотора уплътнителни гарнитури на главата на цилиндровия блок. Прегряването най-често е резултат на разхлабените присъединителни скоби на водните съединения на охладителната уредба – нещо, което се наблюдава и при бензиновите модели.

ВИЖТЕ ОБЯВИ ЗА FORD FUSION В НАШАТА ОНЛАЙН БОРСА

По-трагична и независеща от вида на двигателите е недостатъчната защита от корозия – подовете на всички проверени Fusion се оказаха напълно лишени от антикорозионно покритие и след само двугодишна експлоатация бяха сериозно нападнати от ръжда.

Може би няма да бъде зле Ford „да се слеят“ с някой производител на средства за антикорозионна защита …

Ауспухът е податлив на корозия. Държачите на катализатора на снимката скоро ще се отчупят

Дизеловият двигател на Peugeot показва слабости по отношение на турбокомпресора

 

Още по темата