Ford Fusion на старо: „сливане“ на солидни основи и вътрешен простор

Много вътрешен простор, спортна настройка на окачването, но слабо качество на изпълнението


15
дек.
2017

Думата „сливане“ (Fusion) в днешно време не се ползва с особено добър имидж. Работата е в това, че благодарение на икономическия и смисъл, за мнозина тя се е превърнала в предвестник на закриване на работни места, като доста често следствие от обединяването на две фирми. Същият термин обаче съществува и в далеч по-ведрата музикална терминология, а в речника на Ford под името „Fusion“ откриваме „сливане“ на техническата база на модела Fiesta с по-висока и по-просторна каросерия. Идеята определено си я бива, но в случая въпросът е бивали го употребяваният автомобил с това име?

Смущенията в електрониката са незначителни, но овлажнените или кородирали щекерни съединения не са рядкост

За съжаление трябва да кажем, че както повечето други нови модели на Ford и Fusion предлага широк спектър от източници на повреди. За щастие обаче те не се проявяват масирано или едновременно. В кутията за читателски оплаквания на AUTO BILD се срещат преди всичко критики към скромното качество на изработката – тракащите звуци явно са нормално явление в този модел, а хлабавите щипки за фиксиране на панелите на арматурното табло са източник на досадни шумове дори при чисто нови автомобили. Често единственото, което може да ги заглуши, е скърцането на седалките. За съжаление тези изнервящи дреболии засенчват изключително положителния факт, че каросерията на Fusion е една от най-стабилните в сегмента на малките автомобили. Вратите и капаците се затварят безшумно и прецизно, а износените панти и шарнири са нещо напълно непознато при кьолнския модел.

Тук-там се наблюдават повреди при турбокомпресорите, чиято защита от корозия е незадоволителна

За сметка на това се случва лагерите на колелата отвреме-навреме да вият- дефект, който се прояви и по време на продължителния тест. Носещите шарнири на предния мост (в зависимост от стила на шофиране и пътната настилка) също могат да бъдат отнесени към бързоизносващите се детайли.

Според отзивите на собствениците на Fusion спирачната уредба не създава излишни неприятности – първите накладки издържат до 60 000 км дори при преобладаващо градско движение. За съжаление с подобна издръжливост не може да се похвали оригиналният съединител, който е ахилесова пета преди всичко на версиите с бензинов двигател. Предавателните кутии понякога стават толкова шумни, че помага единствено подмяната им с нови.

Кормилните щанги и маншоните са издръжливи, но връзките на носачите се износват относително бързо

При дизеловите модели трансмисията върши работата си по-незабележимо, но пък ядове тук създават станалите класически за много Common-Rail-мoтopи течове от горивопроводите. В отделни случаи се наблюдават и повреди на турбокомпресора, както и прегорели вследствие на прегряване на мотора уплътнителни гарнитури на главата на цилиндровия блок. Прегряването най-често е резултат на разхлабените присъединителни скоби на водните съединения на охладителната уредба – нещо, което се наблюдава и при бензиновите модели.

ВИЖТЕ ОБЯВИ ЗА FORD FUSION В НАШАТА ОНЛАЙН БОРСА

По-трагична и независеща от вида на двигателите е недостатъчната защита от корозия – подовете на всички проверени Fusion се оказаха напълно лишени от антикорозионно покритие и след само двугодишна експлоатация бяха сериозно нападнати от ръжда.

Може би няма да бъде зле Ford „да се слеят“ с някой производител на средства за антикорозионна защита …

Ауспухът е податлив на корозия. Държачите на катализатора на снимката скоро ще се отчупят

Дизеловият двигател на Peugeot показва слабости по отношение на турбокомпресора

 

Още по темата

Card image cap
13 мита за шофирането през зимата

18
дек.
2015

Нямало проблем да се пие греяно вино, преди да шофирате – алкохолът се изпарявал. Още за тази и други градски легенди – в тази публикация

Card image cap
Управляващи блокове в автомобила: така може да разчетете грешките

24
сеп.
2017

Много дефекти на автомобила може да бъдат открити само с диагностичен уред. Ние тествахме един OBD II скенер

Card image cap
Lancia Voyager на старо: космическият кораб Surprise

19
юли
2017

Какво може легендарният ван Voyager, когато е с емблема на Lancia?

Card image cap

В последния брой:

Архив >

usedTag: