Ford Focus MK3 на старо и за какво да внимаваме при 1.0 EcoBoost

2711
2020

От предишни тестове сме наясно: рядко двигателят със самовъзпламеняване се нуждае от повече от 6 литра. Освен това двигателят се счита за здрав. Някои собственици се оплакват от прескочили ангренажни ремъци – единични случаи, а не типични проблеми за мотора. Смяната на ангренажния ремък трябва да се прави на всеки десет години или на 180 000 километра. При такива пробези е нормално при смяна на динамичния център на тежестта двигателят да се задави – причината може да е в инжекторите. Подобни симптоми се срещат в много от модерните съвременни дизелови двигатели. Смяната на един инжектор на 1.5 TDCi отнема около 3 часа работа в сервиза и струва около 630 лв. (за Германия). Нашият съвет: оставете да ги разглобят в сервиза и ги занесете в специализиран сервиз за дюзи. Те ще ги разглобят и ще ги тестват, а накрая сметката ще е по-ниска. Ако желаете по-голяма мощност, то трябва да се насочите към 2.0 TDCi. Той разполага със 150 или 185 к.с. и поне още 100 Нм допълнително. В ценово отношение 2.0 TDCi с Euro 6 от 2016 г. с пробег под 150 000 километра стартира от 17 000 лв. С оглед на възрастта, оборудването, пробега и състоянието смятаме, че 16 000 лв. са добра цена за Focus.

Дилемата за служебните автомобили Всички гуми на тестовия автомобил са за изхвърляне. Типичният служебен автомобил: голям пробег с неправилно налягане в гумите и често катерене на бордюри.
Пружини: Като слабости при TÜV се оказват само пружините и амортисьорите (6/7-годишни). Най-често засегнато е комбито.
Инжектори: aко се повреди инжектор, смяната и монтажът на новия струват 1200 лв. (в Германия).
При 1-литровия мотор EcoBoost трябва да се следи за навременната смяна на маслото с подходящия вид. Иначе ангренажният ремък започва да се разпада.

СПЕЦИАЛНИЯТ АНГРЕНАЖЕН РЕМЪК ПРИ 1.0 ECOBOOST (100, 125 И 140 К.С.)

Вече сме писали много за качествaта на 1-литровия мотор EcoBoost. Пъргавият и спокоен 3-цилиндров двигател обаче има един конструктивен недостатък: двата му „назъбени“ ремъка (ангренажен и за маслената помпа) работят в маслена баня. Това изисква стриктно спазване на интервалите за смяна на маслото (на всеки 20 000 км) с правилното масло (спецификация WSS-M2C948-B). Неподходящото масло и проспиването на момента за смяна означават повреда (разпадане) на ангренажния ремък. Частите задръстват маслената помпа. Впоследствие заради недостатъчно добро смазване или заради скъсан или прескочил ангренажен ремък двигателят може да „умре“.

ИЗВОД

Тестовият автомобил доказва: Focus е здрав автомобил. След смяна на гумите дизеловото комби ще бъде готово за нови изпитания. С оглед на солидността цената е добра.

Още по темата