Ford Focus MK3 на старо и за какво да внимаваме при 1.0 EcoBoost


27
ное.
2020

ОТДАВНА НЕ Е ТАЙНА, че с третото поколение на Focus от Ford пуснаха страхотен автомобил. Моделът от Кьолн направо удари своя конкурент от Волфсбург в земята: от една страна, при продажбите, където през първите години на производството си Focus бе на първо място в света. Освен това Focus декласира Golf и при докладите на TÜV. Там почти няма компактен модел, който да блести с толкова малък брой недостатъци.

ОБЯВИ ЗА FORD FOCUS MK3 НА СТАРО

Този Focus е наистина добър и солиден. В продължителния тест на AUTO BILD Focus също не си позволи слабости. През пролетта на 2013 г. компактният модел стартира теста във версия с 3-цилиндров 1.0 EcoBoost. Мотор, който може да реагира изключително чувствително на неправилна поддръжка (виж „слаби места“). В продължителните ни тестове автомобилите биват подложени на сериозни изпитания, като въпреки това поддръжката и сервизирането са на ниво. Така моделът от Кьолн завърши теста с оценка отличен 6-.

С фейслифта от 2014 г. от Ford направиха кокпита и управлението на Focus по-прегледни

Като цяло Focus страда най-вече от безмилостните си клиенти. Търговските пътници в Германия често получават като служебен автомобил компактния модел от Кьолн във версия Turnier. Именно плод на такава работна връзка е и нашият фотомодел, който за три години не е успял да спечели симпатиите на предишния си собственик. Доказателство за неособено „топлата“ връзка са гумите, които са със силни повреди. Изглежда 1.5 TDCi често е катерел бордюри, за да паркира. Нашата фотографка забеляза проблема още щом потеглихме: „Нещо не е наред с гумите!“ Правилно – гумите вдигаха силен шум при движение. Още преди продажбата е хубаво четирите гуми да бъдат сменени.

1.5 TDCi във версията със 120 к.с. харчи по 6 л/100 км

С изключение на това Focus прави добро впечатление. Шестте предавки на механичната скоростна кутия превключват много добре и стегнато. Малката турбодупка под 1800 оборота може да бъде преодоляна чрез превключване. Спирачките също са спортни, макар и някои притежатели на модела да се оплакват от прекалено рязко „захапване“. Познато ни е и от актуалния Focus – такава е философията на марката. Както и стегнатото окачване, което при тестовия автомобил се усеща така, сякаш няма да издържи повече от 120 к.с. Задвижването Duratorq се отличава със спокойна работа и икономичност.

Продължете на следващата страница, за да се запознаете и със спецификите при поддръжката на EcoBoost

Още по темата