2018
Това ни радва
ОКАЧВАНЕТО все още е едно от най-добрите в този автомобилен клас, компромисът между комфортно возене и пъргава управляемост. Управлението на Focus е изключително прецизно, без да предава навътре неравностите на пътя; скоростите се превключват лесно и прецизно. Добро впечатление прави и качеството на каросерията на Ford. Не са известни усуквания, всички капаци и врати се затварят с лекота.

С оглед на цифрите Ford Focus Turnier спада към по-малките комбита сред компактните модели, но затова пък впечатлява с добрата си стойност на багажното си отделение. Широчината, равната повърхност и лесно сгъващите се задни седалки превръщат автомобила в предпочитано средство за транспортиране на багаж.
Това ни изнервя
ДЕФЕКТИТЕ В ДЕТАЙЛА развалят настроението: така след една година газовите амортисьори на задния капак изпускат, по калниците и краищата на вратите се образува ръжда, а полуоските хлопат, спирачните апарати ръждясват. Проблемите на дизеловите мотори са отделна тема, бензиновите агрегати страдат от корозиращи запалителни свещи, радиосистемите са капризни, постоянно се чупи пружината на педала на съединителя. Дреболии, които обаче накрая може да ви струват скъпо.
Извод
Отвътре Ford Focus е добър автомобил с добро предлагано място, стабилно окачване и издръжливи бензинови двигатели. Смущаващи са дребните дефекти в детайлите като дефектните механизми за отваряне на задния капак, който е известен в Кьолн от дълги години.