2018
Налагаше му се често да бъде побеждаван от конкуренцията в тестовете. Ford Focus не изпъкваше в статистиките за произшествия и в доклада на TUV. При това второто му поколение след края на 2004 г. не е по-лошо от двата му предпочитани конкурента. Те на всичкото отгоре са и значително по-скъпи. Най-важният критерий за покупка при Focus е двигателят. А при този модел това означава само едно: бягайте далеч от дизелови мотори! Те може и да са икономични и мощни, но и много уязвими. Разработеният съвместно с Peugeot 1.6 TDCi страда от следните три проблема:
- Обтягащият механизъм на пистовия ремък редовно отказва, усеща се по тракащите шумове.
- Освен това двигателят „изяжда“ турбокомпресора. Причината е в разположените над горещите части на системата за отработени газове маркучи за моторното масло, в които смазващото вещество се превръща в кокс и запушва тръбопроводите.
- Коксуването е и основният проблем на клапана за рециркулация на отработените газове. Ако той се запуши, липсва мощност или двигателят започва да работи в авариен режим.
ВИЖТЕ ОБЯВИ ЗА FORD FOCUS В НАШАТА ОНЛАЙН БОРСА
Бензиновите мотори са значително по-непретенциозни: Дефекти има най-вече при запалването, иначе няма да имате проблем в достигането до гаража. Това важи и за Тi-VСТ версиите, при които има проблеми с променливото газоразпределение. Почти незначителен на този фон изглежда проблемът с уредбата за стъклочистачките: недобре уплътнените дюзи на предния капак дават възможност за проникване на агресивна течност за чистачките в каналите на запалителните свещи – те пък ръждясват до отказ от функциониране. Други изнервящи проблеми: шумни електрохидравлични помпи на усилвателя на волана, дефектни газови амортисьори или развалени механизми за отваряне на задния капак.
Жалко – без оглед на тези дребни проблеми Ford Focus Turnier е доста добър автомобил.