Ford Focus II Turnier на старо: любов от втори поглед

Ford Focus е в сянката на Golf. Това означава: по-ниски цени и радост за клиентите


15
ян.
2018

Налагаше му се често да бъде побеждаван от конкуренцията в тестовете. Ford Focus не изпъкваше в статистиките за произшествия и в доклада на TUV. При това второто му поколение след края на 2004 г. не е по-лошо от двата му предпочитани конкурента. Те на всичкото отгоре са и значително по-скъпи. Най-важният критерий за покупка при Focus е двигателят. А при този модел това означава само едно: бягайте далеч от дизелови мотори! Те може и да са икономични и мощни, но и много уязвими. Разработеният съвместно с Peugeot 1.6 TDCi страда от следните три проблема:

  1. Обтягащият механизъм на пистовия ремък редовно отказва, усеща се по тракащите шумове.
  2. Освен това двигателят „изяжда“ турбокомпресора. Причината е в разположените над горещите части на системата за отработени газове маркучи за моторното масло, в които смазващото вещество се превръща в кокс и запушва тръбопроводите.
  3. Коксуването е и основният проблем на клапана за рециркулация на отработените газове. Ако той се запуши, липсва мощност или двигателят започва да работи в авариен режим.

Двигателят: по принцип е солиден, но има проблеми с ремъците.

Ауспухът ръждясва бързо

ВИЖТЕ ОБЯВИ ЗА FORD FOCUS В НАШАТА ОНЛАЙН БОРСА

Бензиновите мотори са значително по-непретенциозни: Дефекти има най-вече при запалването, иначе няма да имате проблем в достигането до гаража. Това важи и за Тi-VСТ версиите, при които има проблеми с променливото газоразпределение. Почти незначителен на този фон изглежда проблемът с уредбата за стъклочистачките: недобре уплътнените дюзи на предния капак дават възможност за проникване на агресивна течност за чистачките в каналите на запалителните свещи – те пък ръждясват до отказ от функциониране. Други изнервящи проблеми: шумни електрохидравлични помпи на усилвателя на волана, дефектни газови амортисьори или развалени механизми за отваряне на задния капак.

Жалко – без оглед на тези дребни проблеми Ford Focus Turnier е доста добър автомобил.

Кокпитът: евтина пластмаса, но лесно обслужване

Предна ос: шарнирите са добре, полуоските хлопат.

Още по темата

Card image cap
Най-честите причини за увеличен разход

10
май
2016

Ако горивната консумация на двигателя се е увеличила, това може да бъде знак за дефект. Търсенето на проблема обаче може да се окаже дълго и мъчително. AUTO BILD ще ви разкрие най-честите причини за „лакомията“ на мотора

Card image cap
А4 на старо: за 1400 и 30 хил. лева

29
ное.
2017

Кое е по-добрият избор – класическият употребяван автомобил или евтината оферта?

Card image cap
Измамите с екстрите: пари на вятъра

7
апр.
2017

Производителите ни пробутват допълнителното си оборудване с хитроумни и абсурдни трикове. Всички цени в публикацията са изчислени на база данни за Германия

Card image cap

В последния брой:

Архив >